torsdag 4 oktober 2012

Nytt!

Hahaa! Jag fick tre nya pass i dag! Vilken glädje :-) tränade därför lite olika grejer från dessa med David;

  • Varannan minut 2 jerks, höj vikten varannan minut, börja på 45kg.

Det gick upp till 60 kg där den första blev riktigt bra och den andra...eller...det blev inte någon "andra" mer än att den kom upp till hälften och sen landade i huvudet innan jag släppte ner den. Några av mina utmaningar var gäller jerksarna: att jag inte går ner tillräckligt, att jag inte låser ut armarna, inte riktar stången bakåt mm. För att inte tala om nedtagningarna. Ska skärpa mig på att träna nedtagningar även på lättare vikter, mitt slarv blir både påtagligt och smärtsamt när det blir tyngre.


  • B1.RROM HSPU 5x3
  • B2.Korta PU i toppläget 5x3
Alltså: B1 är korta armhävningar i handståendeposition. Inga problem med små små när det i princip bara handlar om att böja till armarna och sen upp igen. Men när det blir djupare tappar jag. Ska bli kul att träna mer på det. Korta pullups har jag kört ett tag (=gå ner till 90 grader och sen upp) men fick i dag veta att jag gjort dem för djupa så nu vet jag bättre.


Lite teknikträning av andra nya övningar;
  • Dynamisk sidoplanka
  • Excentriska PU med tummar mot varandra
  • Enbenshöftlyft 

Avslutningsvis AMRAP 3min av:
  • 5 C&J 35kg
  • 5 laterala burpees
Den ska på passet köras tre gånger men i dag blev det bara en treminutare. Där  inte mer än tre varv hanns med...

Nästan ännu roligare än mina nya pass är min nya bil som jag hämtade i går :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar