fredag 12 oktober 2012

Onsdag och fredag

Har inte hunnit blogga så det här blir en dubbelrapport!

Onsdag:

A.Varannan minut 2 jerks, höj vikten2,5kg varannan minut, börja på 45kg.
Missade första försöket på 57,5, vilade en omgång och satt sen två helt godkända. Men gick inte längre.

B.Frontsquat 3 sek paus i botten 40kgx3x5 Hoppa 3 vertikalhopp efter varje set. Höj 2,5kg per gång.
Första svängen på detta, inte så tung vikt. Skönt att höften verkar funka.

C1.Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 10 s innan C2.
C2.Dynamisk sidoplanka 8/8x3 vila 10s innan C3.
C3.Ebenshöftlyft 10/10x3 Vila 1min innan C1.


D. 3 varv, med 3 minuters vila mellan varje, av:

AMRAP 3min av:
  • 5 C&J 35kg
  • 5 laterala burpees
Huh, vad det var jobbigt. Och trångt! De har ju rivit upp hela golvet kring plattformen på Liljeholmen, plattformen var upptagen så jag fick pressa in mig borta vid de fria vikterna. Gjorde tre varv förutom sista varvet då jag missade två burpees.


Fredag - pt-timme

A. Power cleans, snabbt upp i vikt; trea på 50, etta på 55.
Verkar som att jag tappar spänningen i rumpa/rygg lite i starten, ska tänka på det.
B. Styrkeryck, 3x3 på 30 kg.
Bättre för varje varv. Tror jag.

C1.Toes-to-bar
C2. Parallette pushups
Nämen! Jag kan göra toes-to-bar! Har klarat knappt en förut. En gång. I januari.  I dag bara satt det :-) första varvet tre, andra fem, tredje fem och fjärde sju (7)!
Fem armhävningar varv ett, sedan fyra varv två och tre. Ny övning även detta!

D. Fyra varv, med start var fjärde minut, av;

  • 5 hängstyrkefrivändningar 30 kg
  • Skjuta en tung släde (60 kg vikt + slädvikt 40 kg) framför mig i....kanske 10 meter el dyl?
  • Dra samma släde samma sträcka tillbaka.
  • 10 kb-svingar 24 kg
Tider: 1:13/1:01/57sek/56 sek

Det var riktigt kul! Benen fick sig en omgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar