lördag 27 oktober 2012

Tävling!

I dag var det en liten minitävling på CrossFit Nordic - David hade satt ihop en timme där jag och Jenny tävlade i fyra grenar!

  • Moment 1: Boxhopp, inom fem minuter kom upp i maxhöjd.
Jenny: 86 cm
Malin: 76 cm

Sen jag för två år sen hoppade in i en låda och fick sy ett gäng stygn i smalbenet sitter det en massa blockeringar i huvudet. Jag tror att jag skulle kunna hoppa mycket högre om jag kunde släppa det. Men jag tror inte att jag skulle kunna hoppa högre än Jenny som bara flög upp till synes helt utan ansträngning...

  • Moment 2: C&J 40 kg 8/6/4/2, först, sist och mellan varje C&J-varv kör 5 armhävningar och 15 knäböj.
Malin: 6:13
Jenny: 7:20

Efter två deltävlingar stod det alltså 1-1...

  • Moment 3: 5 varv av 3 TTB/6 marklyft 40 kg/9 DU´s
Malin: 5:35
Jenny: 5:43

Det här var en spännande del - Jenny är mycket starkare i toes-to-bar och jag är bättre på dubbelhopp. Plus att jag ju fick en låsning på toes-to-bar i veckan. Meeen i dag gick det ju riktigt bra! På varv tre och fyra fastnade jag ett tag men sen tog jag mig igen på varv fem. Som synes var vi mycket jämna här.

Så inför sista delen ledde jag med 3-2. Det sista momentet gav två poäng så det var fortfarande öppet vem segraren skulle bli...

  • Moment 4 - final: Varje minut, på minuten, 7 KB-svingar 20 kg/ 7 burpees tills någon ger upp eller inte hinner med.
Malin: 6 varv
Jenny: 5 varv

Nämen?!? Jag vann :-) tack Jenny för bra och kul match och tack David för superkul pass!!

2 kommentarer: