tisdag 30 oktober 2012

Jerks, kippträning mm

Jahapp. PT-timme IGEN! Träningsvärk lite här och var sen i lördags, ffa i ryggen men också i benen.

Split jerks, tvåor upp till 60 kg, sen tokstopp. David säger - och jag tror honom nästan - att jag typ har 80 kg i mig om jag sätter tekniken....60 kg tog jag t ex med minimalt utfallssteg. Testade på 65 tre gånger men tvekade, sen på 62,5 men fegade. Löjligt med tanke på hur "lätt" 60 kändes. J-vla huvud...

Mellan mina split jerks började jag i dag att träna på kippade pullups. Det var skoj! Tre i taget, hjälp upp den första och sen själv så högt det gick - eftersom jag inte kom helt upp blev det mindre fart för varje gång så den tredje var långt ifrån uppe. Men snart så.

Avslutning:

Rodd 500 m under 2:00
3 varv av: 15 styrkeryck styrkefrivändningar 30 kg/35 dubbelhopp
Rodd 500 m under 2:00

Planen var styrkeryck men det gick inte alls bra, efter fem sopiga försök byttes de ut till frivändningar. Tid 11:59. Ajajaj mina underarmar! Svårt att hoppa i lyftarskorna så jag har varit stoltare över mina dubbelhopp. Sista rodden lyckades jag gå både in och ut ur "nugerjagupp"-tanken så jag avslutade den på riktigt.

Åker till Dalarna torsdag kväll så det blir ingen mer gymträning i veckan. Får springa i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar