tisdag 16 oktober 2012

Ryck och ttb

PT-timme med David. Nästan bara två övningar i dag - två övningar jag behöver träna mycket på!

  • Ryck 32,5 kg x 3 x 5
Jag hade kunnat skriva kommentarerna innan; våga gå ner i knäböjen i rörelsen, inte efteråt...lås ut armarna...men några gånger blev det helt ok. Dagens nyckelord i övrigt: upp med knogarna mot taket (eller nåt liknande). Den var inte så dum.


  • 8-6-4-2 av hang clean thrusters 30 kg / toes-to-bar
...var det meningen att jag skulle göra. Men jag fastnade totalt på ttb-delen, redan vid andra varvet blev det svårt. Tappade känslan i svingen och timingen rätt mycket och med tiden blev jag ju trött också. Blev såklart oerhört frustrerad och tyckte att jag var en riktig loser så min pt var tvungen att påminna mig om att det faktiskt var så sent som i förra veckan jag lärde mig den här övningen. Okejrå. Och aldrig hade jag väl trott att thrusters kunde kännas som vilodelen - där ser man :-) tiden gick och mina försök blev sämre och sämre och till slut var timmen över när jag var på mitt 4-varv av toes-to-bar.

Nyttig träning på alla sätt och vis i dag. Och ett uppslitet lillfinger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar