måndag 22 oktober 2012

Klappar händerna och är riktigt glad

PT-timme en måndag! Kände mig helt onärvarande och lätt illamående på vägen dit, undrade hur jag kunde känna mig så slut första dagen på veckan. Tills jag kom på att jag började dagen med bedövning och borrning i både över- och underkäke hos tandläkaren och gick med riktig käkvärk flera timmar efter att bedövningen släppt....

A1. 4x3 OHS 30 kg
A2. 3x3 pullups m assistans

Vad gäller over head squatsen är jag ju löjligt rädd för stången! Inte blir det bättre av min dåliga rörlighet. Bak med stången, stå på hälarna. Det positiva är att de blev bättre och bättre för varje varv. Jag är mao utvecklingsbar :-)
Pullups: "Om du hade haft andra skor hade du nog klarat den första" sa David. Ja, kanske det....det rör nog på sig.


B1. 3x3 Clean high pull 60 kg
B2. 3x3 armhävningar med klapp

Så...vad gäller high pullsen påminde mig mitt blodiga smalben direkt om att jag måste justera rörelsen så att jag inte slår i det heeela tiden. Jag går upp med överkroppen för mycket i starten, måste samtidigt sträcka knäna/lyfta rumpan typ.
Vad gäller armhävningarna var det första gången jag ens testade nåt sånt. Är liksom både lite förvånad och glad över att jag kunde. Nästan roligast i dag. Jag bestämmer mig för att kalla allt jag gör för första gången ett PR! WOOHOO!


C. Amrap 10 minuter av
  • 3 toes to bar
  • 9 wall balls 10 kg
  • 27 double unders

Jag tänker för mycket i toes to bar....vid varv tre körde det ihop sig och jag fick byta ut dem mot sex fällknivar i stället. Men jag testade först varje varv innan jag fick byta...om jag minns rätt blev det iaf 5 varv och 9 wall balls.

Kul! Efter detta pass är jag redo att flyga till Norrland några dagar! Nästa träning blir först på torsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar