söndag 30 september 2012

Sömn - träning; 1-0

Vilken vecka! Har varit på konferens i Köpenhamn från tisdag till fredag men långa dagar och sena kvällar. Var löjligt trött när jag kom hem i fredags kväll. Sov i elva timmar. I går bara en sväng runt Årstaviken - gåendes (såg förresten att de byggt ett sprillans nytt "utegym", såg riktigt fint ut, måste testas en annan dag). Sen sov jag tio timmar natten till i dag...

Men i dag lyckades jag få till ett träningspass, senast jag gjorde detta var 15 september;

A. OTM (på minuten) i 10 minuter 3 djupa clean 42,5 kg.
Fortfarande inte helt bra i vänsterhöften. Jag värmde upp med några cleans upp till 40 kg men körde sedan detta med vanliga styrkevändningar på 45 kg. Kändes yxigt, onaturligt och ganska dåligt tekniskt i dag.

B. Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 1min
Ungefär 30 sekunder per varv.

C.3min AMRAPx3

  • 4 hantelpress 11kgx2
  • 6 marklyft 60kg
  • 8 Boxhopp 60cm nedkliv
Vila 3min mellan varje varv. Resultat:
  • 3 varv minus 4 hopp
  • 3 varv minus 5 hopp
  • 3 varv minus 7 hopp

Nästan exakt samma resultat som sist här. Resultatmässigt inte så bra men jag är inte på topp fysiskt.

Det är verkligen en utmaning att få ihop mitt jobb med träningen, hoppas att det är övergående. Dags att packa igen. I morgon tidigt flyg för att jobba ett par dagar i Malmö. Men man kan ju iaf tycka att jag borde ha sovit tillräckligt för ett tag framöver så det kanske inte är så synd om mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar