tisdag 18 september 2012

Åtta på låtsas

Trött som en zombie av för lite sömn och för mycket jobb kom jag till dagens pt-timme med David:

  • Ryckteknik, stång/30 kg/32,5 kg
Fokus på att inte bromsa mig utan våga gå ner i djup knäböj. Bredda inte fötterna, stå kvar !! Mycket svårt. Det var ett tag sen jag tränade på det. Positivt att det inte kändes alls i tummen och just nu ser jag fram emot att träna mer på detta (måste påminna mig om det när jag står där sen) - tänk om det en dag kunde kännas som en helt naturlig rörelse...


Och sen...första passet på RCFFC Nordic!

"Smells like Grace" - for time:
  • 10 Clean & Jerk (30kg), 30 lateral jumps over the bar, move xx meters
  • 10 C&J (40 kg), 30 lateral jumps, move xx meters
  • 10 C&J (45 kg) 30 lateral jumps

Tid 7:09 och ja, jag hade en växel till kan jag hålla med om - alla stötar gick lättigt upp. Vi konstaterade att jag hade kommit åtta i denna del om jag tävlat (för den som undrar tillhör jag mastersklassen). Flyttade stången fram och tillbaka på plattformen på Nordic några meter, osäkert hur långt.

  • Avslutade med tre varv av två pullups med stödband. Inte särskilt explosiva.

Nu känns huvudet mycket mindre trött! Bäst att lägga mig i tid också :-)

Tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar