måndag 24 september 2012

Lite blandat

Så gick träningsdosen ner lite igen...

I går - söndag - gjorde jag detta;

A1 Stående hantelpress 2x12kgx6x3
A2 Hollow hold i räcke 30sekunder x3

B1.AMRAP pushupsx3
B2 30 sekunder stå på händer mot väggx3

C Tabatalöpning

Ja....det gick ok men inget, absolut inget, av det är värt en kommentar.


I dag - måndag - gjorde jag detta, jmf med 3 september;

A. 1 PC+2 jerks vila 2min mellan varje 50kg och uppåt.
Ostabilt i dag. Fixade upp mig till en riktigt ful på 55 där jag valde att stanna på en jerk eftersom det gick så risigt.

(B. OTM i 10min 5 explosiva backsquat 50 kg)
Funkade inte så bra med vänsterhöften, jag testade ett varv. Tänkte sen köra på 40 bara för att få in lite teknik men efter två varv slutade jag, det måste vara bättre att vila när det känns. Så jag stretchade höftböjaren en stund i stället.

C. 3x3 pullups: De första två per varv med hopp upp, gå ner till 90 grader och dra mig upp. Den tredje med upphopp och 5 sek paus vid haka, näsa och panna i stället.

D. AMRAP 8 min

5 armhävningar
7 burpees utan armhävning
9 svingar 16kg

Resultat 6 varv minus 5 svingar. Det som sackade mig här var armhävningarna, jag var lite trött i armhävningsmusklerna sen i går...

Åker på konferens i morgon så det kanske bli paus till helgen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar