lördag 15 september 2012

Liljeholmen

Nu är det dålig kontinuitet på mina egna pass känner jag = jag har bara två stycken och ändå var det två veckor sen jag körde detta, närmare bestämt 1 september.

Dagens träning, Sats Liljeholmen;

A. OTM (på minuten) i 10 minuter 3 djupa clean 42,5 kg.
Uj, det tog på benen - förra gången körde jag power cleans pga höftböjaren så jag vågade inte höja men det var bra träning ändå det här...ger mig godkänt på kanske 70% av vändningarna. Ibland glömmer jag att leda med axeln och det blir inte alls bra. Drar stången så nära benen att jag får skav :-)

B. Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 1min
35s/40s/35s

C.3min AMRAPx3

  • 4 hantelpress 11kgx2
  • 6 marklyft 60kg
  • 8 Boxhopp 60cm nedkliv
Vila 3min mellan varje varv. Resultat:
  • 3 varv minus 5 hopp
  • 3 varv minus 6 hopp
  • 3 varv minus 7 hopp
Men så tungt det här var i dag. Fick verkligen bekräftat varför det gick så bra och lätt sist - iom att jag då körde power cleans fick benen i princip vila innan men i dag var det stor skillnad alltså. Minns att jag då efteråt dubbelkollade att det verkligen bara var 60 kg i marklyften eftersom de varit så lätta. Inget sånt behov i dag. Bättre träning antar jag!

Av vänsteraxel/arm kändes ingenting i dag, bra att ha en naprapat-pt som kan trycka till en när det behövs!

I kväll blire fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar