torsdag 6 september 2012

Annie 6:55

Sen i morse förkylningskänningar i hals och lungor (känn inte efter! känn inte efter!) men jag pallrade mig iväg till CrossFit Nordic för en timme med David iaf;

  • Ryck:
    • På minuten, i 5 minuter; 1 hängryck + 1 ryck 25 kg
    • På minuten, i 5 minuter; 1 hängryck + 1 ryck 30 kg
Åh, vad det var länge sen jag ryckte! Tummen har satt stopp för det sen maj men nu är den helt ok. Förutom att jag breddade fötterna typ varannat ryck gick det bra tycker jag. Svårare att få rätt position när jag ryckte från golvet, då blev det lätt så att vikten kom lite för långt fram. Funkar på så här lätta vikter men...

  • Frivändningar:
    • På minuten i fem minuter; tre styrkevändningar 45 kg
Jorå. De vändningar där jag hade bra spänning i kroppen från start, ledde med axlarna och var snabb med armbågarna så blev det riktigt bra.

  • Pullups
Nästan en riktig. Sen ett försök till efter lite vila. Sen en trea med assistans.
 
  • Marklyft
3x3 explosiva marklyft på 65 kg, snabbt upp och sen lååångsamt tillbaka ner i golvet.

  • Annie: 50/40/30/20/10 av dubbelhopp och situps. 
Tid 6:55. Mitt förra rekord, i juni, var på 7:17! Lika nöjd som förvånad - jag tyckte att jag missade hoppen mer än sist och jag vill minnas att situpsen kändes lättare då också. Hur det känns är ju tydligen helt irrelevant.

Nu ser jag fram emot att kolla in andras, något mer fantastiska, prestationer i Sätrahallen i helgen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar