torsdag 20 september 2012

PR C&J

Vilken lyx - två pt-timmar samma vecka!! Det är bara för att jag ska bort tisdag-fredag med jobbet nästa vecka så då blir det ingen gång i stället. Men det är då det.

A. Clean & Jerk
Explosivitet. Fullfölj draget - dra upp armarna hela vägen. Snabba armbågar. Sen: Vikten på bakre häl. Långt fram med vänsterfoten. Osv. Mycket att tänka på. Minns inte så mycket av de olika vikterna i upptrappningen i dag. Det känns helt oväsentligt. Eftersom jag tog ett PR! Nu satte jag 57,5! Frivändningen var inte toksnygg men det var ingen tvekan om att den skulle komma upp :-)


B1. 3x 1 power clean+5 frontsquats utan paus i toppen, 45 kg
B2. 3x 3 pullups med assistans

Kände lite av vänster höftböjare i frontsquatsen så vi varvade med lite stretchövningar, då blev det bättre. Denna del ganska tung. I synnerhet pullupsen som krävde mycket assistans....och sista varvet gjorde jag endast två stycken.


C. 3 varv av...
  • 5 marklyft med dött stopp, 75 kg
  • 50 DU's (double unders)
Tid 4:23. Tappade orken i underarmarna så det blev några onödiga pauser i hoppandet. Annars är jag rätt nöjd.

Kul att träna i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar