söndag 9 april 2017

Veckans träning IGEN

I måndags ett pass med...ryckträning, cleans & jerks!

Bland annat muscle cleans som är helt omöjligt innan jag fattar och slutar att kasta mig bakåt etc etc och då, när jag fattar, är rätt enkelt. Ju.

Minnet sviker när jag inte skriver ner i tid. Mest minns jag ett gäng cleans på 50 kg och att David sa att jag var i bra form eftersom jag "leker" med den vikten. Har svårt att ta in att jag är i bra form men kommer ju iaf ihåg det så det måste ju ha fastnat :-)

Jag var stel och trött efter söndagens premiärlöppass och fick höra att det (såklart) inte var så smart att köra det just dagen innan en pt-timme. Det är bättre att springa på lördagar så jag får en vilodag innan måndagen.

I onsdags gick jag på gruppträning men egentligen bara till hälften. Först skulle man välja på att maxa i clean eller front squat. Sen var det maxning i mark och sist rekordförsök på 500 m rodd. För mig var det bara A-delen som var aktuell. Jag tog en ganska enkel vändning på 60 kg men sen tog det stopp. Helt ok ändå tycker jag. Sen, när de andra gick till marklyften, körde jag frontsquats, enkelt upp till 65 kg men fastnade i botten när jag testade 70. Kanske inte så konstigt efter cleansen.

Sen skulle jag ha tränat i fredags men skippade det. Var en för konstig dag efter att ha åkt bil hem via Vasagatan, Centralstationen full med beväpnade poliser etc etc så jag åkte hem och dammsög nät, sociala medier och tv i stället.

I går gick jag till gymet som vid den tidpunkten var HELT tomt. Ökade mina frontsquats lite blygsamt = E4M på 35 kg 27/20/17. Men ändå. En ökning. Avslutade med ett gäng 30-sekunders intervaller varvat med sidoplankor och hollow.

Nu ska jag strax till gymet och coacha en annan person lite i hur man tolkar Davids programmering :-) ska försöka passa på och köra stretch och rörlighet när jag ändå är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar