torsdag 13 april 2017

Gårdagens pulshöjare

Passet i går gjorde mig så slut att jag inte orkade skriva ner det. Precis vad jag behövde!

A: Teknikträna double KB cleans.
Detta skulle jag gjort på låg vikt men bara timmen innan passet kom min vänstra armbåge igång och gjorde riktigt ont. Vet inte vad det kom ifrån alls. Det enda jag gjorde var att cykla i hällregn. Men det gör man ju inte med armbågen. Här tog jag det lugnt och powercleanade lite på 25 kg med stång.

B:
AMRAP 10 min
1 min rodd (cals)
1 min laterala box overs (40 cm)
Läskigt att hoppa sidohopp.
Kom upp i 129 totalt.

Vila 2 min

AMRAP 10 min
1 min GTOH m viktplatta 15 kg
1 min burpees 180 graders hopp
Var tvungen att byta till 10-kilos efter varv ett, gjorde för ont i armbågen med det breda greppet. Totalt 120 reps

Vila 2 min

AMRAP 10 min
1 min KB Cleans (körde vanliga svingar på 16 kg)
1 min wall balls 6 kg
Värsta jobbiga sista minutrarna. Började med 20 wallballs och svingar men fixade bara att hålla 15 sen. Totalt 140. Och totalt slut :-)

Mycket svettigt. Ändå inte så nöjd med antal reps såklart. Men det tog iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar