söndag 9 oktober 2016

Veckans "träning"

Inte så nöjd med min träning den här veckan. Börjar tröttna på min armbåge tror jag.

I onsdags var jag i Eslöv av alla ställen, ringde till gymet innan för att stämma av vad de hade för grejer men vi måste ha pratat olika språk...det var ett trångt ställe utan någon yta alls mellan alla maskiner.

Hittade en stor tjock skivstång som jag fick lyfta bort från den fasta bänkpressgrejen. Att göra massa reps på knäböj med den gick sådär. Ökad vikt till 27,5 kg gick inte till 100% (= bröt ett par gånger och gick ner i vikt de sista 15). Jag är ju verkligen usel på att träna i usla miljöer så jag vet inte vad som var vad här.

Sen fem varv av snatch grip 1 pp + 25 sekunder med max höjda skulderblad. Stod inte vikt här. Jag körde på 30 kg vilket var en bra vikt eftersom jag hade träningsvärk från samma övning i måndags. Men kanske menade David 35....

Till slut var det 15 min amrap av:

  • 10 sidoutfall
  • 20 gående utfall bakåt
  • 30 sekunder planka i toppläge
  • 40 single unders

Utrymmet var som sagt obefintligt. Att köra gående utfall var inte att tänka på. Var hoppa rep? Lyckades snacka in mig i ett hörn som gav exakt utrymme för att hoppa rep och höll mig på en och samma punkt rakt igenom. Om jag minns rätt blev det 6,5 varv.

I fredags var det light kettlebell-träning på en grusväg på landet:

E2M i 10 min:

  • 10 sidoutfall
  • 10 goblet squats 16 kg

6 varv av

  • 20 m gång 16 kg OH m max eleverad skuldra
  • 20 m tillbaka frontrackat
  • repetera andra armen utan att ställa ner klotet

I går en löptur. Planen var min vanliga "springtvåminutergåenminut! men eftersom jag var tvungen att visa vägen blev det sju minuters inledning innan första avbrottet. Var ute i 37 minuter och sprang även de sista fem.

Sen klippte jag gräsmatta i 1,5 timme. Är det därför min armbåge blev sämre?!? Känner mig tröstlös vad gäller den nu. Men en dag kommer den att vara bra, jag vet ju det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar