måndag 10 oktober 2016

Axelstabiliteten tillbaka

I dag var en bra träningsdag!

Först push pressar och split jerks:
Får inte luta mig bakåt i ansatsen, stå kvar på hela foten - inte bak på hälen. Försökte också jobba på mina nedtagningar för att sluta krascha stången i nyckelbenen: stå kvar i utlåsning, pressa uppåt och sen, sakta, för in stången mot halsen och samtidigt rumpa bak. Det gick hyfsat. Fick bra betyg på mina pressar och jerksar, såg tokigt mycket bättre ut än förra veckan - och kändes så också. Hittat tillbaka till axelstabiliteten. De sista varven var 1 press, 2 jerks på 50 kg. No problem :-)

Böjar:
Sakta ner i en front squat (10 sek) stanna i botten 2 sek och sen explosivt upp.
In med stången, byt direkt till back squat och gör om samma grej.
Några varv på 50 kg. Kul! Känner mig bekvämare i positionen i front squatsen, måste vara allt knäböjssittande och prison squattande som min pt fått mig att göra under den här armbågsmisären :-)

Axlar, 3 varv av:
Svänga upp två 16-kilos KB på raka armar och stå kvar där och tokpressa uppåt.
Hoppa 20 ggr per fot. Gjorde ont i höger hälsena så fick order att köra långsamma tåhävningar för att bli stark i vaderna. Finns det något man inte behöver bli starkare i tro?

Den här veckan hinner jag bara träna onsdag och lördag förutom i dag. Skulle kunna leva med det bättre om det inte var så att jag inte kommer att cykla något heller. Buhu. Planerade det för morgondagen men det ska regna och tror inte riktigt att jag får ihop det då. Men armbågen är lite bättre igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar