onsdag 12 oktober 2016

Lite revansch

Dagens egenträning var samma som planen för en vecka sen i Eslöv. Den här gången gjorde jag passet enligt plan:

A.3x
  • stå i botten av knäböj 2min
  • framsida lår töj, dra ned knä i golv 1min
  • 5 prison squat

B.E4M i 12min Front squat, utan utlåsning
  • 25X27,5KG 20X27,5KG 15X27,5KG

"Låtsas att jag står bredvid" skrev David. Så jag låtsades det. Det gick ju. Jag måste helt enkelt blivit starkare. Känns som att jag nästan börjar gilla den här övningen. Hemsk lårsyra.

C.E2M i 10min
  • snatch grip 1 PP+25 sekunder skulderblad max höjda men samtidigt ihop

Glömde kolla vikten med D men körde 32,5 kg.

D.AMRAP 15min
  • 10 sidoutfall
  • 20 gående utfall bakåt
  • 30 sekunder planka i toppläge med endast skulderblad ihop, sug upp nedre delen av magen
  • 40 single unders

Det blev 6 varv + 10 sidoutfall och 20 gåendes bakåt. Inte supersnabb men vill köra bra teknik på alla utfall...

Sen lite tåhävningar. Om jag jämför med förra veckan så är jag lite nöjdare nu. Känns i kroppen att jag tränat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar