söndag 12 maj 2013

Sprungit

Jag vill ju så gärna kunna springa utan att få ont i häl och knä. Så i dag var det intervaller på bana, ffa med fokus på min löpteknik.

När jag och min kompis Lena kom till Zinkensdamms IP var det fullt med fotbollsspelare, både på plan och bredvid. Kändes jobbigt först men sen glömde jag bort dem totalt, hade fullt schå med mig själv, klockan och fotisättningen.

Först uppvärmning, jogg två varv. Sen....

20 varv av:
30 sekunder snabbt
30 sekunder gång

Jag är riktigt nöjd. Framför allt med att jag aldrig tappade fokus på steget. Sprang på i bra tempo. Känner just nu ingenting i varken vänster häl eller höger knä. Håller tummarna.

Joggade ner en stund och cyklade hem igen. Väl hemma tog jag igen den missade plankan från gårdagen:

Enbensplanka 3x30 sek per ben, 30 sek vila mellan varje varv.

Nu dags att packa och fixa inför ett par dagars jobb i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar