lördag 25 maj 2013

"Jä-vlar vad du är stark"

Ojoj. Sämsta träningsveckan på länge, måndag, tisdag och torsdag jobbgrejer till midnatt med stormiddagar o dyl. Det var visserligen kul men inte världens bästa uppladdning för träning. Men nu var det dags igen, yeah! Kände mig svagare än svagast och tröttare än tröttast när jag kom till Sats Liljeholmen.

A. Totalt 60 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 frontsquats 45 kg.
Tid 3:00 två varv front squats. Häng i 30/20/10 sekunder.

B. Marklyft 3x80 kg, 3x85kg, 90kgx3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista).
Det fanns inte på kartan att göra fler än tre på 90 kg men tre gjorde jag.

C. .30 armhävningar på tid (stopp i botten, ingen ålning upp) varje gång du bryter ror du 300m under 1:55min/snitt.
12/8/6/5  på armhävningarna. Tre roddar. Totaltid 8:00.

Lade in roddelen för att få lite flåsträning och inte tappa armstyrka. Vacklade fram och tillbaka flera gånger innan jag övertalade mig att köra, det känns i kroppen hur trött jag är efter veckan. Sekunden efter att jag var klar med de sista armhävningarna kom precis det jag behövde höra i dag när en kille kommer fram och säger "jä-vlar vad du är stark!!" :-) jamen dåså. 

D. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sekunder vila x 3. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar