lördag 18 maj 2013

Spänd vecka nr 2

Meh! Nackspärr igen! Fast på vänstersidan i stället som omväxling. Inte lika illa som sist men jag tänkte att jag kopierar passet jag körde 9 maj eftersom det var anpassat efter min förra nackspärr :-)

Back squats. Var trött i dag så jag mesade genom att stanna på 55 och körde 3x3 där.

3 varv av:
10 front squats 35 kg
15 ryska svingar 24 kg
20 utfallssteg
25 dubbelhopp
Vila tre minuter mellan varje varv

Tider 2,25/2,24/2,18. Bättre än senast, sannolikt eftersom jag slapp flytta på mig för rephoppandet men ändå.


Avslutade med några övningar jag fått av naprapaten som hjälper mig med högerskuldran, viktlöst eller med enkiloshantlar. Inte så mycket att skriva om här men bra att det blev gjort.

Nacken mindre stel nu. Puh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar