lördag 11 maj 2013

Snabb och glömsk

Fick behandling i går av min stela nacke så nu känner jag mig som en människa igen!

Tidig träning med kort om tid, perfekt för detta pass, senast 2 maj:

A. Totalt 60 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 frontsquats 45 kg.

Tid 2:35. Behövde bara göra två varv av front squats vilket var tur iom grym träningsvärk i låren :-) hängde i 30/18/12 sekunder.

B1. Marklyft 3x77,5 kg, 3x82,5 kg, 87,5kgx3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista).

David tycker att jag mesar så jag fick öka i dag trots att jag inte klarade fem sist. I dag tejpade tummar. Gjorde fyra lyft varv tre, höll på att ge upp efter tre men tog mig igenom en till. Förutom ful rygg kändes det som om tummarna skulle sprängas - blev kanske för hård tejpning, inte vet jag.

C. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sekunder vila x 3. Eller inte. Eftersom jag fick hjärnsläpp och 
glömde bort plankan. Tyckte väl att jag var lite väl effektiv. Kör planka i morgon i stället för att kompensera...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar