onsdag 2 januari 2013

Träning

Maxar inför operation med två pt-timmar denna vecka - i dag och på fredag! Träning utan hopp, studs och stöt vill säga.

Dagens rapport;

  • Hängryck m endast stång; 3x5
Svårt att få stången rakt upp, jag vill gärna slänga bak den. Svårast av allt är att låsa ut armbågarna.

  • Press 2x30, 2x35, 1x37
Tydligen så känner jag för att blunda när jag ska ta i, kniper ihop ögonen och tror att det ska hjälpa upp stången...men när jag blir uppmanad att föra fram huvudet öppnar jag dem igen.

4 varv med start var 5:e minut;
  • 2 repklättringar
  • 3 dips
  • 10 svingar 20 kg
  • 10 knäböj med samma klot
Tider: 2:22/2:22/1:55/1:52
Repklättringen går jättebra när jag väl får till fotlåset. Det som verkligen tog tid var dipsen, jag kunde bara ta dem en i taget och missade en eller två gånger också så jag brände kraft i onödan.

3x30 sekunder planka i armhävningsposition i låga ringar.

2 kommentarer:

  1. Heja heja!

    Håller tummarna för op. Sen kör vi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - till dess försöker jag ta tillbaka en hyfsad kosthållning efter en "underallkritikhöst" :-)

      Kul att det går så bra för dig! Kör på!!

      Radera