tisdag 22 januari 2013

Pssst! Dags att vakna nu!

Nämen! Vid återbesöket i går säger läkaren att jag får börja träna :-) visserligen med samma restriktioner som innan operationen (inget hopp, studs eller stöt och inte köra på maxvikt) men jag är sååå nöjd över detta!! Trodde ju att jag hade en månads totalvila kvar. Minst.

Det första jag gjorde var naturligtvis att ringa David och boka in ett pass redan i dag. Ett väckakroppenpass kan man säga.

Cirkel med:
  • 10/8/6/4/2 Frontsquat 25 kg
  • 10/8/6/4/2 Press 25 kg
  • 5/4/3/2/1 Toes to bar

Tid 11:59. Tänk att 25 kg fs kan kännas så tungt. Det var verkligen ovant.

4 varv (med två minuters vila mellan varje) av:
  • 5 hängande ringrodd
  • 10 svingar (20 kg?)
  • 10 utfallssteg bakåt m 25 kg stång
Tider 1:35/1:29/1:19/1:09. Utfallsstegen var värst! Dålig stabilitet och ville gärna bara dunsa ner knät i golvet.

Avslut, varannan sida 2 varv per sida: 30 sekunders arbete 30 sekunders vila av enarmsplanka. Håll fram ena handen, tummen pekar uppåt, sänk den höften och behåll tyngd på den sidan.

Oj vad det kändes att jag legat i idé. Kommer att få grym träningsvärk. Men oj vad glad min kropp är! Träningsvärk är bra värk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar