fredag 4 januari 2013

Pt-timme på Nordic

Veckans andra pt-timme;

Ryckteknik med lätt stång. Vill stöta till den med höften - och gör det - i stället för att bara sträcka knäna och dra stången rakt upp. Inte konstigt att den kommer i fel bana då...

OHS 3x30, 3x35, 1x40
Skulle varit tre på 40 men jag tappade stången och konceptet.

Marklyft (osäker på inledningen men ungefär så här); 3x60, 3x70, 3x80, 1x90, 0x100

5-4-3-2-1 av
  • Marklyft 80 kg
  • Toes-to-bar
  • Bänkpress 35 kg
Tid 7:02. Rejält impad av mig själv vad gäller ttb i dag! Alla satt som en smäck - varv två gjorde jag till och med en extra av bara farten. Så nöjd.

OTM (på minuten) i fem minuter; skjuta 50-kilossläde ca 12,5 meter.
Tider 11/8/7/8/8 sekunder. Bra lårträning!

Kul träning!

Jag sa till David i dag att jag under det här året vill tre saker i träningen;
  1. Kunna lägga in pullups i mina pass.
  2. Ta bort min mentala spärr för handstående.
  3. Bli bra och modig vad gäller overhead squats.
Jag fick information om att pullups är egentligen inga problem bara jag ser till att bli av med höstens fettkilon. Han menar också att för ohs är det inte heller särskilt komplicerat - det är rörligheten som är boven, jag måste jobba med det d a g l i g e n. Jamen dåså, då kör vi. Skönt att ha nåt att se fram emot :-)

Söndag sista passet innan operation.

2 kommentarer:

  1. Bra med nya mål! Jag kör löpning tror jag.
    Ännu en gång, håller tummarna på måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du :-) måndag inskrivning, först på tisdag lägger jag mig under kniven! Hör av mig i veckan när jag fått träningsprognos!

      Radera