torsdag 24 januari 2013

Gymmet på jobbet

I dag lite träning igen :-) tar det myyycket försiktigt. Efter det första passet i tisdags har jag fått träningsvärk ffa i triceps, ben och rumpa. Perfekt. Möte hela dagen fram till halv sex, gick sen ner till det lilla pyttegymmet på jobbet för att köra. Halvbra utrustning, liten yta och många andra på plats kräver lite flexibilitet. Men jag tyckte inte att det gjorde så mycket eftersom det viktigaste nu är att köra igång kroppen och samtidigt inte riska näthinnan under läkning.

Detta var passet jag fick;

A.2 OHS OTM i 10 min 30kg

B1.PU i toppen 3x3
B2.Armhävningar 3x10

C.AMRAP 12min av:
300m rodd på 2:00min tempo
20 uppkliv på 50cm låda
5 TTB

Jag fick börja med B-delen eftersom det bara finns en stång och den var upptagen. Som väntat kände jag mig absolut sämst i pullup-delen, min stora svaghet. Fick dela upp armhävningarna lite.

Sen vid overhead squats var det så trångt! Det finns en liten liten yta och jag hade ungefär så mycket plats som stången tar och sen folk runtomkring (inget rack heller, stångens plats är egentligen vid den fasta bänkpressbänken). Började med en superosäker känsla, bl a var jag rädd att tappa stången på någon. Bestämde mig för att inte vara så noga med klockan (sorry) i dag utan koncentrera mig på att göra 10 omgångar av två bra OHS. Och redan från andra-tredje setet kändes det riktigt bra. Kan det vara att jag faktiskt fått bättre rörlighet?  Den senaste veckan har jag suttit i djup knäböj  (inte med rak rygg) ca 10 minuter per kväll :-)

På amrapdelen blev det tjorvigt. Det finns ingen bra stång att göra toes to bar på, bara en sån där med massa olika handtag i olika vinklar. Funkade hjälpligt men sen efter två varv hade en pt tagit över (roddmaskinen är i rummet bredvid). Så då valde jag att hänga i hollow hold 30 sek i smittmaskinen i stället. Roddmaskinen sitter inte fast så den angivna hastigheten är ungefär så fort man kan ro utan att åka iväg över hela golvet. Hur som helst - det blev inte så värst många varv. Tre varv och 165 meter.

På söndag verkar det bli ordentlig träning av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar