tisdag 1 januari 2013

Fyra rapporter i en

Innan det blir helpaus för operation lyckas jag visst träna lite iaf. Så länge jag inte hoppar, studsar eller stöter = riskerar att näthinnan lossnar, så kan jag träna denna vecka ut. Detta har hänt;

Söndag 23/12

  • Press 3x5 32,5 kg
  • Korta pullups 3x5
....var min plan. Fast jag klarade inte fem pressar i rad per varv, blev tre i stället. Pullups blir en del pausande för att få till fem stycken. Tre går.

Amprap 5 min x 3 av;
  • 4 armhävningar
  • 6 marklyft 50 kg
  • 8 utfallssteg m 10 kiloshantlar
5 varv och 4 armhävningar per omgång.

Onsdag 26/12

Nyöppnade fina Sats i Västerås. Både enorma ytor och tomt på folk. Samma pass som söndagen. Med samma resultat förutom två färre armhävningar sista varvet.

Fredag 28/12


PT-timme med David;

  • 3x3 OHS 35 kg
Tappade stången flera gånger. Obekväm som fasen med stången däruppe...

OTM i 5 minuter:
  • 1 repklättring
  • 10 utfallssteg med 30-kilosstång
Direkt därpå, otm i 5 minuter;
  • 5 thrusters med 30-kilosstång
  • 10 utfallssteg med samma stång
OTM i 10 minuter;
  • 10 wallballs 10 kg
  • 15 svingar 16 kg
Skönt att anstränga sig lite!

 

Söndag 30/12


A1.OHS 35kgx3x3
A2.Topp PU 5 st upp och nedx3 set
Glad att jag inte tappade stången! Och att någon som tittade sa att jag hade rörliga axlar :-) alltid något.

B1.DL 80kgx3x3
B2.Dips 3x3
Kändes tungt med 80 kg. Bra vikt då antar jag. Dips gick två i rad per varv.

C.AMRAP 15 min av:
  • 10 FS 30kg
  • 10 svingar 16kg
  • 10 utfallssteg utan vikt
  • 10 pushups
Tungt med frontsquats utan lyftarskor! Tror att det blev fem varv minus några armhävningar om jag räknade rätt. Det som sackade mycket var just armhävningarna, fick ta för många pauser.

D.Planka 20kgx30sekunderx3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar