tisdag 15 oktober 2013

Inte så tokigt

Så trött att jag nästan mådde illa när jag åkte till gymet i dag, fortfarande jetlaggad och just hemkommen från en jobbfest till Göteborg körde jag passet som senast gjordes  15 september:

A.1Clean+PC+2 jerks E2M (Börja på 30kg och öka med 2,5kg tills det tar stopp.)

Hmmm. Det här gick ju bra! Klockrent fram till 55. Så jag tog en clean på 57,5 också. Men den blev ful och väldigt slarvig så jag stannade där. Nöjd ändå.

B.3 varv av:

3 dips
3 powerclean 30kg
3 Frontsquat
3 Pushjerk
3/3 utfallssteg
200m rodd

Tider 1:46/1:51/2:06. Varv två fastnade jag lite i botten på en frontsquat när jag tappade balansen och höll på att tippa bakåt så där tappade jag ngn sekund eller två. Sista varvet var jag tvungen att göra om den tredje dippen eftersom jag inte kom upp igen vid första försöket, därav längre tid där.

Oväntat bra pass ändå!



söndag 13 oktober 2013

Hej Tule

Jetlag var det ja. Landade i går morse och lyckades kämpa till ca tio i går men sov sen nästan elva timmar - hade jag inte ställt klockan så hade jag nog sovit än.

Först kollade jag när Jenny flög över mållinjen på Hässelbyloppet på 49:55. Sen slank jag in på Tule för en träning, samma pass som 22 september:


A. Totalt 60 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 djupa OHS 30 kg.

Meh! Vad har hänt? Visserligen träningsvärk men hänget var en total katastrof vad gäller uthållighet - det enda som är bra med det är att det blev 8-9 varv OHS = så många att jag tappade räkningen.



B1. Marklyft 3x77,5 kg, 3x82,5 kg, 87,5x3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista)
B2. Stående press bakom nacken 27,5 kgx5, 5, 5+ (öka 2,5 kg vid 8 eller fler)

Marklyften ok men bara tre på sista. Pressen orkade jag inte ens fem på sista.


C. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sek vila x 3.

Megaskakigt sista minuten.

Det är tydligen inte bara huvudet som är trött. Inte så konstigt iofs.

fredag 11 oktober 2013

Goodbye Oger

Sista och fjärde passet på Oger:

  • På fem set, bygg upp en tung serie om 3 hängfrivändningar + 1 push jerk.
  • 20 DU's mellan/efter varje

Jag körde upp till 47 kg utan problem.
Sen försökte jag en sjätte vända på 50 kg och klarade vändningarna men slarvade/var för trött för jerken och sen var tiden slut...

På tid, först tre varv av:

  • 10 ball slams ca 10 kg
  • 10 boxhopp 60 cm
  • 10 pullups

Direkt därefter två varv av:

  • 20 air squats
  • 13 HSPU
Tid 9:23. Den som känner mig fattar att jag skalade en del. Pullups skulle vi kippa och det gick ju utmärkt - med gummiband... Uppspark i handstående körde jag lite träning på först, mer eller mindre framgångsrik sådan. De av oss som inte kunde köra handstående armhävningar (vi var fler iaf) fick räkna varje uppspark eller försök till uppspark till handstående som en rep.

Det har varit skoj att köra gruppass på semestern! Skönt att känna att jag kanske ändå lyckats bygga lite muskler samtidigt som kroppen i övrigt försatts i en all time high sedan jag började denna träning vad gäller kroppsfett...

Tidigt i morgon går flyget hem! Vardag och jetlag väntar :-)

torsdag 10 oktober 2013

Fortsatt Seattleträning

Tredje passet på Oger:

På 20 minuter, bygg upp en tung trea OHS, mellan varje set kör 5 burpee box jumps, 60 cm, tills du gjort 25 st.

Hemskt att köra i barfotaskor, jag ställde hälarna på små plattor efter ett tag. Slutvikt 33 kg tror jag...känner mig totalförvirrad över vikterna här. Det låter så lite.

5 x amrap 3 min av:
  • 3 styrkefrivändningar 50 kg
  • 6 armhävningar
  • 9 ttb
Vila en minut mellan varje varv.

Skalning nr 1: jag tog ner vikten på vändningarna till 47,5 kg efter första treminuterna.
Skalning nr 2: för att inte fastna vid stången varje vända testade jag bara ttb den första varvet. Det gick inte så illa måste jag säga, gjorde några stycken faktiskt. Men ville köra på så jag tog den rekommenderade skalningen gm att ligga på rygg, hålla i en stolpe med raka armar och och toucha tårna mot samma stolpe.

Poäng totalt antal hela varv MEN stanna inte innan tre minuter. Det betyder att jag fick tio poäng men jag gjorde ju långt mycket mer än tio varv.

I morgon sista passet innan hemfärd!

tisdag 8 oktober 2013

Wall balls!

Besök igen på Oger CrossFit - mindre jetlaggad den här gången, bara trött av en massa turistande.

A. På 20 minuter kom upp i maxvikt hängryck x 3, ro 200 meter mellan varje (tills du rott 1000 m).

Bra eftersom jag fokuserar på ryck nu, ännu bättre att det inte var djupa ryck eftersom jag bara har mina barfotaskor med mig. Upp till 33,5 kg plättlätt. Sen vid 36 kg var jag trött men tog två ryck iaf en i taget så ingen trea.

B. Karen = 150 Wall balls på tid

Vikten ska vara 14 pounds men jag körde 12 = knappt sex kg...dåligt...men va f-n.  Tid 10:23.

Nu måste jag ut på stan igen!

lördag 5 oktober 2013

Oger

Jag är i Seattle! Vi kom i går kväll och vaknade till en strålande solig dag. Först lite turistande, sen ett pass på Oger CrossFit som ligger tio minuters promenad från hotellet. Med nio timmars tidsskillnad var det som att träna vid tretiden på natten.

A. Strikta pressar 3/3/2/2
Jadu, vilken vikt hade jag? Vete sjutton men det var precis så jag klarade det iaf så det var en bra vikt.

B. 10 rundor av:
6 wallballs 6 kg
5 fulla svingar 24 kg
4 boxhopp 60 cm

Bra pass för mig som känner mig lite som ett vrak i dag, jobbigt men inte supertungt. Värst i ländryggen, svingarna var tunga. Men känner mig supernöjd att ha detta ställe så nära och att jag redan hunnit med ett pass.

I morgon blir det bröllop. Syrrans :-)

onsdag 2 oktober 2013

Bättre än inget

Så mycket att fixa i dag eftersom jag åker till USA i morgon. Höll nästan på att skippa träningen men så långt gick det inte tack och lov.

In på gymet, fullt och kö till stänger, körde detta:

  • 30 armhävningar på tid, vid varje bryt ro 300 m under 1:55 i snitt.
Armhävningar 12/10/6/2. Det blev tre roddar i dag, träningsvärk i triceps och svagare än sist.

Gick hem.

Äh. Nu är det semester :-)