lördag 24 oktober 2020

Nästan ettårsberättelse

Det här är inte längre en blogg. Det har snart gått ett år sen sist. Tappade lusten att skriva. Men tappade självklart inte lusten att träna!

Över jul och nyår Hawaii igen. Hittade två olika CF-gym där jag kunde träna, ett av dem fick jag koden till så jag kunde gå dit när jag ville. Schysst förtroende :-) Hawaii var väldigt blåsigt detta år. 

I april under jobbahemmaperiod hittade jag passapåpris på ett yogaställe i kvarteret och har gått på yinyoga två-tre gånger i veckan fram tills förra månadsskiftet. Gjorde kroppen bra. Fast nu är jag klar med det. Går i stället på ”vanlig” söndagsyoga på Saga 30 meter från hemma. Det räcker bra.

Kände att jag vräkt i mig för mycket för länge och körde myfitnesspal så jag blev av med 6-7 kg. Det var förvånande att det fanns så mycket fett, och ännu mer förvånande att jag inte är totalt deffad nu. Men nöjer mig. Har köpt ett gäng nya brallor för att inte gå runt som en säck. 

I somras Languedoc i tre veckor. Inte ett enda gymbesök men väldigt mycket pw längs beachen = 8 km varje morgon. Helt underbart. Böcker i öronen och ljumma vindar. Körde hem en bil proppfull med vin.

I augusti körde jag midnattsloppet för mig själv med appen, Årstaviken runt and then some. Bara varannan minut eftersom jag knappt sprungit alls i år men det var ändå lite trevligt - jag har till och med fått hem ett 5-årsdiplom med posten. Brukar anmäla mig för att få tröjan men nu vete f-n om det blir något nästa år, känner mig lite trött på Midnattsloppströjor. Exakt. Jag gör det för tröjan.

Nu är det vanlig träning som gäller. Förra veckan första rekordet på evigheter! Trodde jag var klar med rekord. Men bättre rörlighet och fokus på överkropp och sådärja - 50 kg OHS. Najs.

I dag har jag tränat lite ryck och överkropp på Saga. Stället funkar när vikter inte behöver dumpas så jag väljer det när jag kan eftersom det är sååå nära!

Sen tror jag att jag börjar närma mig att kunna dra mig upp i en pullup snart igen. 

Kroppen gör inte ont någonstans!

1 kommentar: