måndag 9 december 2019

Lever fortfarande

Helt tappat stajlen vad gäller bloggen. Det enda man kan lita på är jag tränar på.
 
Två nya, lite kortare, pass som passar mig perfekt just nu. Hinner med ett av varje per vecka förutom Davids träning:
 
Pass 1
A.OTM i 10min, 2 snatch 30kg
Starta med blicken fram, upp med bröstet och ut med knäna utan att sänka höften, tryck fötterna genom golvet hela vägen nära kroppen
B.E2M 10min
  • 2 armhävningar
  • 5 snatch deadlift, starta med blicken fram, ut med knäna, upp med bröstet utan att sänka höften, stanna med böjda ben
C.E3M 12min
  • 10/10 enbens kinesplanka
  • 10/10 overhead split squat 15kg
  • 8 bicepscurl 15kg
  • 12 snatch rodd, framåtlutad till bröstet 15kg
  • 12 band pull apart
Pass 2
A.OTM 10min, 1 PC+1 jerk+1PC+1 Jerk 45-50kg
B.E3M 12min
  • 5/5 OH SplitSquat 30kg
  • 5 front squat , fokus är att hålla ut knäna hela vägen ned och upp 30kg
  • 8 pendlay row, bicepsgrepp, släpp ut axlarna hela vägen som ett gummiband 30kg
C.E3M 9min
  • 2 armhävningar
  • 10 Dave Extensions hantlar 4kgx2
  • 30 sekunder planka, sug upp.magen, räta ut svanken, lätt böjda knän
  • 8/8 hantellyft i sidoplanka, böjd arm, få bak axeln i toppen, hög höft, cirkulär rörelse upp
Det har blivit lite mindre cykling på sistone så David har börjat lägga in flåsträning för första gången sen länge. Har riktigt dålig kondis känns det som, men efteråt känns det bättre. Rycken går sakta framåt och är fortfarande det absolut, oväntat, roligaste just nu!!

Förutom det har jag gått några gånger på yin yoga, bra stretchtimme men svårt att få in den i planeringen. Varit i Leksand och tränat på Actic ett par gånger, riktigt bra och fräscht ställe. Gått på ett gäng naprapatbehandlingar för axel och triceps men axeln fortsätter bråka den j-veln.
 
Om två veckor är jag på Hawaii :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar