måndag 25 december 2017

Egenjulträning på Factor Gym

Dan före dopparedan, det ”gamla” C&J-passet m knäböj på 50 kg.

I dag fick jag låna yta på Factor Gym i Västerås, trevligt ställe! Körde hela nya snatchpasset:

A: E2M i 10 min:

  • 3 x OHS 30 kg, håll upp bröst, tryck ihop skulderblad, stretcha ut magen, ryggen ska vara en båge, känn hälarna.
  • 5 ryckdrag, känn stortån, tryck bak rumpan, jucka ej, känn stortån hela vägen.
Vet (inbillar jag mig) vad jag ska tänka på i OHS och lyckades hålla mig på hälarna. Fokade på stortå och lugn i ryckdragen.


B: E2M i 10 min:

  • 5/5 lunches bakåt, snatch grip 30 kg
  • 5 excentrisk mage, upp med raka ben, böj benen, håll, sedan rulla ut.

Gick bra med lungesarna, bara mata på. Magövningen är minst lika mycket en tricepsövning!

C: E3M i 9 min:

  • 10 hantellyft sittande 2 kg x 2 hantlar, tryck fram huvudet när du närmar dig toppen med hantlarna.
  • 5 pressar, luta dig fram, paus i toppen, 5 kg x 2 hantlar.
  • 10 hantelcurl 5 kg x 2 biceps, håll in och fram armbågarna, känn spänning i biceps hela vägen upp samt hela vägen ned.

Gick bra som f-n. Hittade inga 2-kiloshantlar men det fanns 2-kilosplattor så jag tog dem i stället.

D: E3M i 15 min:

  • Minut 1 30 sekunder assault bike 75rpm+
  • Minut 2 och 3: 30 sekunder sidoplanka på armbågen per sida, rak fotled, armbåge under axel, navel mot golv, upp med höft.
Klarade cykeltempot tre varv av fem, sen typ 73...bättre och bättre.

God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar