måndag 1 januari 2018

Gott, starkt och helt nytt år!?!

I torsdags genomgång av nytt pass nr 2. I teorin helt vanliga rörelser var i praktiken ”helt” omöjliga. Till exempel att push pressa. Och att front squatta. Mina knän vill åka framåt i stället för att böja på sig och att rumpan åker bakåt för att sammanfatta. Och nu när jag börjat känna mig stark i armhävningar ska jag börja göra dem med breddade armbågar i stället för smala och då orkar jag knappt fyra. Det är väl så här man utvecklas :-)

Så i går körde jag det nya passet själv:

A.E2M i 10 min
1 PC + 1 PJ + 1 Clean + 1 PJ 45 kg.
Stå brett, bak med rumpan samtidigt som du böjer benen, sitt bak djupt i en knäböj.

Gick under förväntan. Det var så länge sen mina ”C&J-pass” faktiskt innehöll en C&J (haha) så det var mycket orutin. Missade den första push jerken (vilket säkert var bra). Inget i push jerken kändes naturligt det här passet heller.

B.E3M i 12 min
4 back squat + 4 front squat (lugnt ned, håll fram armbågarna upp i back squat, brett grepp, bred stance, bak med rumpa och böj knäna 45 kg).
20-30 sek CTB-hang, känn aktivering mellan skulderblad, pusha inte sekunder här, håll dig på 20 sekunder ett tag, sänk dig långsamt ned håll 10 sekunder till i botten.

Det som funkade bra var back squats och häng. Front squats svåra med breda greppet och få bak rumpan. J-vla miffo...

C. E3M i 9 min
5/5 step ups utan att nudda golv, börja med höger ben
4 armhävningar

Svaaaag i armhävningarna!!! Men snart stark?

D. 5 varv på tid av:
10 utfall framåt 10 kg hantel bakom huvudet på rak vänster arm, knät får ej röra sig framåt.
15 svingar, spända lår och rumpa 20 kg
30 sekunder hollow
10 utfall framåt 10 kg hantel bakom huvudet på rak höger arm, knät får ej röra sig framåt.
30 sekunder superman hold, fötter ihop, raka armar framåt, skulderblad ihop, pannan i golv.

Matade igenom lugnt. Tog 15:50 och tror att det finns en hel del att kapa. Utfallen lättare än väntat balansmässigt. Jag hade iaf registrerat att pannan skulle vara i golvet såg jag senare på dagen eftersom jag hade ett stort rött märke mitt i pannan :-)

Glad att jag hejdade mig när jag efter sommaren hade ont på hundra stället och släppte gruppträningen till förmån för egen programmering. Så schysst att börja 2018 utan ont!

Gott, starkt och helt nytt år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar