onsdag 7 september 2016

Egenträning

Började måndagen med stötvåg i armbågen. Vet inte varför men jag blir helt sänkt av den här behandlingen, nästan groggy resten av dagen.

PT-timmen ägnades åt att förbereda och gå igenom övningar till egenpass resten av veckan. KB-squats, boxhopp, utfallssteg, front squats, hollow. Kände mig som en patient, David har en förmåga att göra de lättaste övningar svåra ibland. Och min (o)rörlighet hjälper till.

I går vände det! Märkbart mindre smärta i armbågen. Känns nästan motiverat med denna vila när jag känner att det hjälper :-)

I dag, onsdag, egenträning på SoFo:

A. 3 x:

  • Stå i botten av knäböj 2 min
  • Framsida lårtöj, dra ner knä i golv 1 min
  • 5 prison squat

B. E3M i 15 min:

  • 10 perfekta goblet squats
  • 10 sidoutfall
Sidoutfallen mycket svåra, känner att jag lätt tappar balansen. 


C. OTM i 20 min

  • 30 sek assault bike 60 rpm
Fick inte använda armarna på cykeln. Det var en riktigt gnisslig cykel de har, kände att jag ville hälla på en liter olja i den. 

Det här är iaf mycket mycket bättre än att gå på vanliga passen och skala sönder dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar