onsdag 21 september 2016

Cykellopp mm

Ja, det är konstigt ändå hur mycket det går att träna fast man knappt får använda armarna...

Måndagens pass med David innehåll ett gäng frontböj, sidoutfall, en massa promenader med två 16-kilos KB frontrackade, hollow med mera.

I går ingen träning men jag körde ett cykellopp i stället på vägen till jobbet. Blev omkörd av en cykel på Liljeholmsbron, tog honom efter Långholmsgatan och drog ända fram till Norrtull där han vek av. Kände mig så nöjd. Mjölksyra i benen och helt slut resten av förmiddagen. På jobbet sa de att han nog bara var nöjd att få ligga bakom. Meh! Vilken förminskning av min prestation...såklart kämpade han som ett svin för att hänga med ju.

Dagens pass körde jag själv:

A. 3 varv av knäböjssitt/lårtöj/prison squats

B. E3M i 15 min

  • 5 boxhopp med nedkliv
  • 20 cal assault bike 60rpm+
  • 10 utfall bakåt, frontrackade m 2x12 kg KB

Men allvarligt David, det var för mycket cykel! Efter första varvet hade det nästan gått tre minuter och jag kände mig redan dränerad. Väntade till minut fyra och körde sen 10 cal i stället....kanske heltokigt men det tog ändå längre tid än de 30 sek jag körde på förra veckans pass. "Hur man känner sig lite sopig".

C. E3M i 15 min

  • 60 sek löpning
  • 30 sek toppläge GHD
  • 30 sek hollow

Jobbigt men doable = kul!

Armbågen som blev sämre mot slutet av förra veckan har vänt till det bättre igen. Fortsätter att stötvåga den. I morgon till exempel.

1 kommentar:

  1. Jag räknade på 90 sekunders cykel på varje varv, dvs ca 20-30 sekunder vila per varv.

    SvaraRadera