lördag 30 juli 2016

Veckans träning!

I lördags skulle jag frivända för att köra lite tyngre utöver alla wodar. Sen drog jag till ryggen på den första på 58 kg och så var det med det. Hade ganska ont resten av helgen och känningar i måndags men sen vände det.

Måndag
Började springa i uppvärmningen men kände efter 10 meter att det inte var bra i ryggen. Cyklade airdyne i stället.

Först körde vi en massa pullupträning, start i toppläget och 8 sek ner. Vet inte hur många men vääääldigt många.

Sen, på tid:
  • 800 m löpning
  • 30 PC
  • 400 m löpning
  • 25 push press
  • 200 m löpning
  • 20 front squats 
  • 100 m löpning
Jag körde megalugnt, bara 25 kg, plus att jag cyklade i stället för att springa. För lite träning men bra ryggtest. Struntade i tiden.

Onsdag
Parwod, 3 x amrap 3 min av:
Repklättring + airsquats (den ena klättrar den andra squattar)
Det var kul, länge sen jag klättrade och det var mycket högre än vad jag är van vid. Men lyckades med två eller tre per varv beroende på vem som började.

Wod nr 2, 4 x 3 min:

  • 20 wallballs
  • 20 boxhopp
  • DU resten av tiden

Vila 2 min mellan varje varv.
Score = totalt antal DUs. Fick 245. Har glömt mitt eget rep hemma så första varvet var det alldeles för långt, bättre sen. Men just denna wod vann jag ju då...

Fredag
18 min emom:
Udda: 3 marklyft 40 kg + 4 laterala burpees
Jämna: Spring 100 meter + 4 squat jumps

3 varv av:
8 utfallssteg m stång (4 framåt, 4 bakåt)
10 knee raises m medicinboll
12 thrusters
Spring 200 meter
25 kg på stången. Det här var en flåsövning för mig såklart...känner mig som en tungis när jag springer.

Så var det färdigbloggat. Och färdigtränat i Hendaye. Säkert bra, det har varit för mycket hoppande och springande på asfalt så mina hälsenor känns lite sådär. Kanske blir det nu helvila sista veckan, vi får se.....på måndag drar vi till Saint-Malo några dagar.

Tjipptjillevipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar