fredag 8 juli 2016

CF-Malle goes Baskien

Jag trodde jag skulle ha en vecka helt utan träning men på väg ner till Baskien stannade vi till i Luxemburg och jag fick värsta schyssta joggingturen i regnet i en fantastisk skog, Bambesch. Vi var ute i en timme och drog av ca 8 km. Det gick ganska sakta och vi gick tre-fyra korta gånger för att spara mitt knä men otroligt skönt att komma ut efter alla timmar i bil.

I går kom vi fram till Hendaye och här stannar vi i drygt tre veckor. Eftersom här finns CrossFit Hendaye blir det kanon :-) jag åkte dit i förmiddags och hann med mitt första pass:

Uppvärming m tabata, blandade övningar.

Styrkedel med handstående, häng i räcke och planka. Kickade upp lätt som en plätt första gången men fick låsning och körde wall climbers resten. Jag är tydligen fortfarande ett handståendemiffo.

Sen, amrap:

3 min hang squat clean 25 kg
3 min burpees
3 min kte
2 min som ovan
1 min som ovan

18 min amrap var en perfekt start men en fotstuknng i Bambesch-skogen i måndags gjorde att jag inte riktigt kunde hoppa in på burpeesarna så där gick jag in i stället. Totalt 179 reps, inte bäst inte sämst.

Alla var väldigt trevliga. Det pratas franska, spanska, baskiska, engelska och crossfitska (bästa språket, typ som esperanto, funkar över hela världen om man kan det). Claire jobbade på turistinformationen berättade hon.

Sen några timmars  cyklande på den sämsta tanthoj jag testat för att kolla in Hendaye. Kedjan hoppade två gånger. Vi fick massa tips och broschyrer av Claire.

Skönt att vara på banan igen. I morgon tror jag att vi kör open gym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar