Måndagsträning = Davidträning = kul!
Ryckträning:
Började med ryckmarklyft med stång för att hitta banan, från höft. Först måste jag v_a_r_j_e gång höra instruktionen att inte inleda rörelsen med att böja benen. Rumpa bak, brösta upp. Som om jag inte både hört och gjort det förut? Hur som helst, det gick generellt och till slut väldigt bra i dag tycker jag. Avslutade med några varv av treor från golv på 35 kg. Det som var bra var när jag drog ut slacket ordentligt från startpositionen och ökade farten från knät och tog i uppåt. Då drar jag med armarna också.
Power cleans och split jerks:
1xPC + 3xsplitjerk upp till 45 kg. Fick till fina power cleans med samma tänk som vid rycken. Vid jerksen börjar jag gärna att dippa armbågarna och använda armarna i ansatsen. Inte alltid men vill liksom. Och då blir ju allt sämre.
Bulgarian split squats 2x10 per ben, hålla huvudet framför knät genom hela rörelsen för att hålla tyngden på ståfoten och inte ta i från bänkfoten.
Sen cykla hem. Ska regna i morgon men det verkar som att det börjar senare på dagen så jag cyklar om det är uppehåll vid sju iaf.
måndag 29 maj 2017
lördag 27 maj 2017
Äntligen lite vanlig träning
Efter en veckas annat fokus äntligen ett vanligt pass:
Lördag
A: 3 set
16 banded good mornings
16 walking lunges – lätt vikt
1min planka
16 banded good mornings
16 walking lunges – lätt vikt
1min planka
B: Deadlift – 20min TC
10 @ 60% – Ingen TnG
8 @ 65% – Ingen TnG
6 @ 70% – TnG tillåtet
4 @ 75% – TnG tillåtet
4 @ 80% – TnG tillåtet
10 @ 60% – Ingen TnG
8 @ 65% – Ingen TnG
6 @ 70% – TnG tillåtet
4 @ 75% – TnG tillåtet
4 @ 80% – TnG tillåtet
Jag missade vikten med 5 kg initialt men kom på mig som tur var. Så det blev: 10x60, 8x65, 6x75, 4x80, 4x85. Gick bra som f-n.
C: Front squat – 16min TC
6 @ 65%
4 @ 70%
4 @ 75%
4 @ 75-80%
6 @ 65%
4 @ 70%
4 @ 75%
4 @ 75-80%
6x45, 4x47,5, 4x50, 4x55. Gick f-n bra det med :-)
Sen lite armbågsrehab. Sen lite sol och softa på torget. Nu väntar jag på att procettan ska bli klar!
torsdag 25 maj 2017
SimmarMalle
Jag har min löpar- och simmarsyrra på besök ett par dagar, hon landade från Seattle i går och skulle simma i dag tidigt på morgonen. Så jag hakade på till Eriksdalshallen och simmade jag också. Det gick inte särskilt fort men jag tog mig igenom 1500 meter. Simning är ganska trevlig men max en gång per år. Det var trevligt i dag men nu får det nog dröja. Jag kan ju bara bröstsim och dessutom somnar jag i fingrarna precis som när jag cyklar.
Nu ska jag fira min mamma som fyller 80 år i dag!
Nu ska jag fira min mamma som fyller 80 år i dag!
tisdag 23 maj 2017
Löpband
Nja. Usla förutsättningar för träning på denna konferens pga bokade tider, seeena kvällar och tunt hotellgym (exempel: visst fanns en bänk men oklart till vad - inte en fri vikt i sikte).
Trots detta tog jag mig an löpbandet kring lunch och intervallade mig igenom 5 km. Alltså totalt 5 km på bandet. Det var bättre än inget det. Känner mig lite oväntat disciplinerad.
lördag 20 maj 2017
Lördag
Lördagsgrupp på ett näst intill tomt gym, vi var fyra stycken som körde detta:
Jag fokade såklart på teknik i power snatch. Gick hyfsat. Fick iaf beröm för stångbanan (fast det är oklart om David sagt detsamma :-)). Tog mig upp till ett par avslutande tvåor på 35 kg.
Min halvtunga trea blev på 60 kg sen bestämde jag att jag var nöjd.
Fem varv av:
Mycket jobbigt, tyckte att mina skalade vändningar var svåra. Tid 7:30.
I morgon åker jag bort till på onsdag då jag kommer hem sent och sen är det bokat hela torsdagen MEN det finns både gym på hotellet och varmt väder att springa i så jag tar med mig löparskorna.
- 1x max i ryck på 20 min
Jag fokade såklart på teknik i power snatch. Gick hyfsat. Fick iaf beröm för stångbanan (fast det är oklart om David sagt detsamma :-)). Tog mig upp till ett par avslutande tvåor på 35 kg.
- En halvtung trea i knäböj på 10-15 min
Min halvtunga trea blev på 60 kg sen bestämde jag att jag var nöjd.
Fem varv av:
- 5 hang power cleans 50 kg (som jag skalade till 45)
- 10 burpees
Mycket jobbigt, tyckte att mina skalade vändningar var svåra. Tid 7:30.
I morgon åker jag bort till på onsdag då jag kommer hem sent och sen är det bokat hela torsdagen MEN det finns både gym på hotellet och varmt väder att springa i så jag tar med mig löparskorna.
fredag 19 maj 2017
Onsdag-torsdag
I onsdags dög inte gruppträningen (för mycket skalning och grejer) så jag fick ett eget pass att köra. Men jag körde inte flåsdelen, var för sent och för stressad och för omotiverad....förlåt David (men jag tog igen det i går ju).
Onsdag
5x5 av frontsquats med 3 sek paus i botten. 40-45 kg. 45 kg de sista tre varven, skulle ha börjat där från början kanske men är som vanligt lite feg med vad jag tror att jag klarar av. Det gick iaf väldigt bra tycker jag. Mellan dessa hängde jag i räcke 30 sek.
Sen bara hollow 30 sek varvat med rehabträning för vänster armbåge.
Det var liksom det jag orkade med.
Torsdag
Först, komma upp i en tung tvåa i marklyft. Jag tog mig upp till 95 kg och bestämde mig för att stanna där.
Sen, flås så det räcker, 3 varv av:
800 m löpning
30 marklyft 50 kg
30 tuckups (skalning, det var eg toes to bar)
30 burpees
Det här hör till de passen jag är typ sämst på, får ångest redan innan och vill bara fly. Jag känner mig bara tung och långsam när jag springer, bla bla bla. Men faktiskt var det inte så när jag väl körde igång - matade på tills time cap 30 min och hade f-n helst avslutat, ville inte alls bryta. Jag hann inte med de sista 30 burpeesarna men det var typ ingen som hann klart. Eller kanske en person, vet inte så noga. Jag är iaf nöjd, det var nästan kul ju.
Onsdag
5x5 av frontsquats med 3 sek paus i botten. 40-45 kg. 45 kg de sista tre varven, skulle ha börjat där från början kanske men är som vanligt lite feg med vad jag tror att jag klarar av. Det gick iaf väldigt bra tycker jag. Mellan dessa hängde jag i räcke 30 sek.
Sen bara hollow 30 sek varvat med rehabträning för vänster armbåge.
Det var liksom det jag orkade med.
Torsdag
Först, komma upp i en tung tvåa i marklyft. Jag tog mig upp till 95 kg och bestämde mig för att stanna där.
Sen, flås så det räcker, 3 varv av:
800 m löpning
30 marklyft 50 kg
30 tuckups (skalning, det var eg toes to bar)
30 burpees
Det här hör till de passen jag är typ sämst på, får ångest redan innan och vill bara fly. Jag känner mig bara tung och långsam när jag springer, bla bla bla. Men faktiskt var det inte så när jag väl körde igång - matade på tills time cap 30 min och hade f-n helst avslutat, ville inte alls bryta. Jag hann inte med de sista 30 burpeesarna men det var typ ingen som hann klart. Eller kanske en person, vet inte så noga. Jag är iaf nöjd, det var nästan kul ju.
måndag 15 maj 2017
PT-timme
När man minst förväntar det så går det ändå rätt så bra ju! PT-timme i dag:
Ryckträning. Började med muscle snatch för att hitta rätt teknik. Sen power snatch upp till tvåor på 35 kg. Dra inte för tidigt, accelerera från mitten av låret, stå kvar på (fram)foten.
Clean & jerks. Inledde med 1 PC/ 1 clean/ 1 överstöt och släppte PC när vikten gick upp. Till slut en (ganska) enkel C&J på 60 kg - mycket nöjd, det var länge sen OCH kändes självklart!
Tre varv av 3 cleans + 1 överstöt på 50 kg.
Hemcykling i regnet. Känns bra i kroppen nu. Inte ens ont i ryggen :-)
Ryckträning. Började med muscle snatch för att hitta rätt teknik. Sen power snatch upp till tvåor på 35 kg. Dra inte för tidigt, accelerera från mitten av låret, stå kvar på (fram)foten.
Clean & jerks. Inledde med 1 PC/ 1 clean/ 1 överstöt och släppte PC när vikten gick upp. Till slut en (ganska) enkel C&J på 60 kg - mycket nöjd, det var länge sen OCH kändes självklart!
Tre varv av 3 cleans + 1 överstöt på 50 kg.
Hemcykling i regnet. Känns bra i kroppen nu. Inte ens ont i ryggen :-)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)