lördag 31 oktober 2015

J-vla högersida!!!

F-CK vad jag har ont nu!! Något har blivit värre i högersidan, har legat vaken i timmar av värk och det håller i sig fortfarande. Molande och ilande från höger skuldra genom axeln och ut i armbågen. Ingen träning i dag alltså. Skulle förmodligen inte gått dit i går heller med tanke på hur det känns nu.

I torsdags var det CF Total på gymet och skulle maxa i knäböj, mark och press. Var dock förbjuden att ens försöka med böjen utan skulle gå upp till 70 kg vilket jag gjorde. Undrade samtidigt hur jag fixade 77,5 i juni med tanke på hur tungt det var...sen skulle jag ta 110 i mark men nej, det gick f-n inte den här gången heller. Och testade 41 i press, inte det heller. Men pressade upp 37,5 sen för att inte ha stannat på 35.

I går, fredag:
A) Split jerk, 6 singlar med ökande vikt.
Jag började på 55 och ökade med 2,5 per singel. Det gick till 67,5 men tror att det var lite dålig utlåsning där. Oavsett nöjd att jag inte tvekade på någon vikt.
B) OTM 8 min
6 push jerk 30 kg
Så många front squats som möjligt innan nästa minut.
Jag körde 10 st per varv = 80 totalt. Undrade i efterhand om jag verkligen hade rätt vikt? Jag hade teknikstång, de sa att stången vägde 10 kg men det kändes liksom lite för enkelt tycker jag. Men teknikstången som tar max 40 kg last är väl 10 kg ändå? Strunt samma, med tanke på hur jag känner mig nu var det säkert bara bra om det var mindre....

Känner mig ganska bekymrad över mitt tillstånd just nu. Får se om jag kan få min sjukförsäkring att ta reda på lite mer nästa vecka.

tisdag 27 oktober 2015

Soft pass

Lite lugnare pass på F4L i dag:

A.) Genomför efter en ordentlig teknikgenomgång och uppvärmning: AMRAP pull-ups
Vi körde lite kippteknik och sen på´t. Va f-n, jag gjorde sex stycken. Tror att det måste vara något slags rekord eller?

B.) 4 varv av:
15 deck rolls
15 fällknivar
10 ring dips
Här gjorde min totala orörlighet att jag fick köra deck rolls från kanten = lättare men det enda som funkade. Tuck ups i stället för knivar och sen armhävningar. Men kände mig ganska stark i armhävningarna. Tid 9:29.

C.) 3 set av
40 sek viktad planka
1min vila
10-kilosvikt. För lätt.

Sitter nu och slits mellan cykling eller pendeltåg till jobbet i morgon. Ska ut på middag efter jobbet. Tror att det blir tåg men det känns bara så trist. Bra mental träning på nåt sätt, måste lära mig att softa ner kanske. Vad gör en cykling mer eller mindre i förlängningen?

måndag 26 oktober 2015

62

Jag tänkte att jag tar väl ett kilo i veckan = nytt PR i dag = 62 kg stöt :-) sååå nöjd och som alltid sååå oväntat.

Gick in på gymet med värk från höger skuldra ut i högerarmen, det släpper liksom inte och i natt var jag vaken av värken. Det enda som funkar är att sova på rygg. Så jag tänkte att jag får lite behandling och tar det lugnt i dag. Behandling fick jag. Men sen tog jag f-n rekord igen :-)

Efter det 3 varv av 1 clean/3 FS/1 spiit jerk 55 kg varvat med träning på kippsvingar.

Sen cykla hem.

lördag 24 oktober 2015

Väckas efter vila

Vila i tre dagar!?!? Jo, så blev det. Kvällsgrejer onsdag och torsdag, sen ilade det så mycket i högeraxeln att jag bytte fredagspasset mot naprapatbehandling i stället.

Men i dag, lördagspass m Fernando:

Fight Gone Bad = AMRAP 3 varv av:
  • 1min Wall balls 9/6kg
  • 1min Sumo deadlift high pull 35/25kg
  • 1min Boxhopp 50cm
  • 1min Push press 35/25kg
  • 1min Rodd Kcal
  • 1min vila

Jag hade såklart gått igenom passet med David i måndags och upplägget var 15 wallballs och high pulls per varv, hoppa boxhopp hela minuten, 20 PP och ro på i lagom tempo. Kom upp i 245 totalt. Känner så här efteråt att jag hade kunnat lägga på några wallballs och även kanske push pressar. 
Toksvettigt pass, avslutade med 3x1 min hollow holld/1 minut kobran och sen sidocrunches.

tisdag 20 oktober 2015

Jorå

Alldeles för långa köer från Bromma flygplats i dag så jag hann inte till rörlighetsträningen. Men till vanliga passet hann jag:

A.) Push jerk 10-8-6-4 reps (TnG)
35-40-45-50. Det här gick riktigt bra! Nöjd.
B.) 12 min Amrap  
  • 6 hang power clean 50/35kg
  • 9 Toes to bar
  • 12 Boxhopp 60/50cm

Jag körde 3 TTB per varv i stället för att skala till ringar, så jag hann 6 varv + 14 reps. Var asirriterad ett tag för det var så trångt vid stängerna och folk stod och använde samma lådor till boxhopp som till att hoppa upp till stången så det fanns ingen plats. Råkade sparka en person i ryggen till exempel. Slösade mååånga sekunder på att leta plats men lyckades lugna ner mig och fokusera i stället. Alla ttb med mellangung, de flesta funkade bra bortsett från det. Allt annat obrutet.
Nu blir det två kvällar i rad med megamiddag och vin. På´t igen fredag-lördag. Känns som att det är alldeles för långt till dess.


måndag 19 oktober 2015

61

Kortare pt-timme i dag eftersom jag skulle på teater med syrran efteråt. Utmaningen var att vara fokuserad redan från start - tror nästan att jag klarade det faktiskt!

Fortsatte med den roliga C&J-träningen:

Clean: Jag måste hela tiden bli påmind om att tänka marklyft i starten och inte försöka rycka upp stången från marken, det är liksom inte så man får upp tunga vikter...har också ofta en umaning i att vara stark och spänd i vändningen från botten så att jag har fart upp. Men när det går så går det ju bra.

Jerk: Jorå, jag hörde David säga att jag skulle släppa respekten för vikten och det funkade rätt bra.

Hur gick det då? Upp till 2+2 Clean+Jerk på 58 kg och sen en lätt (!) men inte så jättefin på 61 kg. Bara ett kilo till men rekord är rekord! För att inte bli för kaxig missade jag sen tre gånger på 64 kg. Tar den sen.

Efter det så blev det lite ryckträning med stång och sen 25 kg och lite taktiksnack och tester inför veckans grupp-pass.

Avslutade med 3x3 marklyft i trapbar, 70 kg på stången.

Woohoo!!

lördag 17 oktober 2015

Älskar lördagar!

Lördagspass med Fernando! Älskar lördagspassen, alltid bra gäng och i dag ett pass precis i min stil:

A.) Power clean 12-9-6-3 reps (TnG reps)
Planen var 35-40-45-50 och den höll perfekt. I dag fick jag in rörelsen rätt (tror jag) de flesta av gångerna, kändes både lätt och rätt. Men de sista repsen när jag börjar bli trött drar jag med armarna i förtid.

B.) I par om två (en vilar medans den andra jobbar)
4 varv (4 varv var, 8 sammanlagt)
  • 8 power clean 35kg
  • 12 step ups 50cm box 24kg (håll KB som en goblet squat)
  • 14 ryska svingar 24kg
Totaltid för mig och Jenny 16:03. J-vlar vad det brändes i underarmarna vid stepupsen...jag fixade faktiskt bara två varv med rx-vikt där, bytte ner mig varv tre och fyra. Men övrigt rx och allt obrutet.

Frågade Fernando efteråt om ev höfttjong i vändningarna men det hade sett bra ut, däremot när jag kör touch-n-go så börjar jag ofta med stången för långt ifrån mig. Ska träna på det. Också.

YEAH!