söndag 30 november 2014

Pressar mig att pressa mig lite

Tog och körde denna i dag, senast 16 november:

AMRAP 20 min
  • 5 FS 40 kg
  • 5 PC 40 kg
  • 250 m rodd
  • 5 armhävningar
6 varv plus 5 FS/5 PC/180 m rodd....ok, bättre än senast men tycker f-n alltid att jag borde kört hårdare. HTFU liksom. Det är när jag ska pressa mig i flåspass som jag bangar mest.

3 varv av
  • 10/10 sidoplanka med benlyft
  • 30 sek häng i räcke med OHS-grepp
Höll på att tappa greppet vid slutet av varv två och tre men lyckades klänga mig kvar :-)


lördag 29 november 2014

Liljis m CF-wannaben

I dag träning på Sats Liljeholmen m en blivande CF-atlet. Samma pass som i söndags:

E2M i 10 min:

  • 3 FS 47,5 kg
  • 6 utfallshopp
  • 1 PU

FS lite tyngre i dag men inga problem. PU´s kändes ovanligt tunga men funkade.

E2M i 10 min:

  • 5 PP 42,5 kg
  • 30 sek häng i räcke supinerat grepp

PP....usch vad svårt. Försökte verkligen att tänka halv FS, börja med avslappnade sänkta armbågar och allt vi tränade i torsdags. Men tyckte inte att det gick bra alls i dag. Hänget jobbigt i underarmarna.

AMRAP 10 min:

  • 5 burpees
  • 10 ryska svingar 24 kg
  • 20 DU´s

Snubblade på repet flera gånger varv ett, därefter obrutet. 8 varv och 3 burpees. Nåja, åtminstone två fler än sist.

  • 3x10/10 sidoplanka m benlyft



fredag 28 november 2014

I går så....

...tränade jag med David. Detta hände:

Några varv av

  • Några push press (femmor på 35, treor på 40 och 45)
  • 2 kippade pullups

Målet var att jag skulle göra tre kippade i rad men jag lyckas ju inte hålla greppet så den tredje blir inte hela vägen. Oavsett - den här gången startade jag utan hjälp i bottenläge så jag är toknöjd. Verkligen. Push pressarna fick vi göra om och starta med sänkta armbågar och se då lyckades jag bibehålla positionen utan att tippa framåt! Kul teknikfokus i dag.

Avslutade med OTM i 8 min:

  • 4 PC 35 kg
  • 6 laterala burpees

32-33 sekunder per varv.

Tjo!

onsdag 26 november 2014

Jag, medicinbollen

Träning på gamla Liljeholmen, jmf passet med 15 november:

A: E2M i 10 min

  • 1 PC, 1 Clean, 1 Jerk 52,5 kg

Ganska nöjd. Lite framåttippad ett av varven. Inte alls bra nedtagningsfokus (någon som är förvånad?). Men inga problem att fixa alla varv.

B: E2M i 10 min

  • 5 knäböj 42,5 kg med paus i botten.

Japp. Det här är en schysst övning eftersom jag hinner tänka så mycket på tekniken :-) känns som att det blir lättare och lättare trots att jag lägger på mer vikt. Måste vara ett bra tecken.

C: AMRAP 10 min

  • 5/5 utfallsteg m 20 kg stång OH
  • 10 burpees
  • 5 stångcurl

Oj, vad hände här? Utfallsstegen backade månader i utveckling. Ingen, absolut ingen, balans! Körde fem varv och hann nätt och jämt med det. Burpeesarna kändes också ovanligt tunga. Kanske var det för att en person bredvid precis samtidigt körde burpees med typ en halvmeters upphopp. Han var som en studsande gummiboll. Jag var väl mer som en medicinboll i jämförelse.  Men stångcurlen är märkbart lättare faktiskt.

D: Sidoplanka med benlyft 10/10x3

I morgon ska jag träna på Nordic - yeah!

måndag 24 november 2014

Cityträning #2

Så fantastiskt bra fixat, vi hade ledningsmöte på stan och när två behövde lämna för annat möte körde vi andra träning och bad på Sturebadet!! Vilket lyxställe...

Först hittade jag ett gym som var fullt med plattformar och stänger och nästan tomt. Där gjorde jag detta:

E3M i 15 min
3 upphöjda marklyft 87,5 kg
6 pressar från nacken m brett grepp 22,5 kg

Har ju passat på pressarna iom behandling av skuldran men skulle kört tyngre. Nåja.

Sen gick jag till det andra gymmet, gjorde först ett par vanliga pullup och ett par kippade från toppläge, sen detta:

4 varv av
500 m rodd
500 m löpning
vila 1 min

Usch usch usch vad det gick dåligt. Första tre varven rodd på ca 1:55 och löpning på 11 km/h. Sen dog jag. Sista varvet rodden sub 2:10 och löpning 10 km/h. Mesigt.

Sen lite bubbelbad och fantastisk middag på Taverna Brillo!

För att inte ha det alltför bra tar jag 06:15-planet från Arlanda till Köpenhamn i morgon. God natt...

söndag 23 november 2014

Cityträning

Fika på stan på em så det blev Sats Regeringsgatan i dag, samma pass som 8 november:

E2M i 10 min:
  • 3 FS 45 kg
  • 6 utfallshopp
  • 1 pullup
Allt lätt rakt igenom.


E2M i 10 min:
  • 5 PP 40 kg m perfekta nedtagningar
  • 30 sek häng i räcke med supinerat grepp
Samma här - kändes lätt rakt igenom. Går framåt med nedtagningarna.


AMRAP 10 min:
  • 5 burpees
  • 10 ryska svingar 24 kg
  • 20 DU´s
8 varv och 1 burpee. Några missar på rephoppandet.

  • Sidoplanka med benlyft 10/10x3

Bra pass i dag. I morgon jobbdag på stan m håltimme på Sturebadet. Ska passa på att träna där.




fredag 21 november 2014

Hajar kippen!

Vilken bra avslutning på jobbveckan - en pt-timme!

En pullup.

Sen: PC, FS m paus i botten, stöt (rumpa bak, tänk halv FS etc), efter några viktökningar skippades paus i botten och sen också FS. Lätt på 60 kg, ett nästan lyckat försök på 63 kg - men sen tog huvudet över och jag miffade till mig, två misslyckade försök till och sen teknikträning på 55 kg några varv.

Fullt fokus på PC och stöt i dag alltså. Rumpa bak  hur svårt kan det va? Hur som helst, fick till några riktigt fina vändningar i dag med extrembra klipp och power enligt David. Trots att jag missade 63 känner jag ändå att det verkligen går framåt.

Avslut, 5 varv av:
2 kipping pullups (start och paus i toppläge)
5 push jerks 35 kg, touch & go (rumpa bak, stången in mot halsen)

Men hörru! Varv två fick jag till en riktig kipp, kom upp hela vägen utan att behöva efterdra. Bara jag ine spänner mig utan verkligen går med i svingen kommer det här att bli asbra :-) klarade väl i princip alla men kanske tre utan efterdrag? Eller så var det två. Eller en. Push jerks fick jag göra om varv fem  eftersom jag var så usel på dem. Rumpa bak är tydligen svårt för mig. Och stången in mot halsen också.

Trevlig helg