torsdag 13 mars 2014

Chock

Chockade kroppen genom att träna intervaller klockan sju i morse;

10 varv:
60 sek rodd under 1:55
60 sek vila
60 sek löpning 12 km/h
60 sek vila

Mycket jobbigare att morgonträna än att kvällsträna!! Men var tvungen eftersom jag jobbade sent i går och är på konferens i kväll. Och nu har jag fått i mig öl, vin och drinkar. Perfekt.

tisdag 11 mars 2014

Infracity

Träning på Infracity, samma pass som 23 februari:

A. E2M i 10 min

1 snatch high pull + 1 powersnatch + 1 snatch balance + 1 snatch 30 kg

Allt gick hyfsat utom det avslutande rycket varje varv. Missade det första. Tjongade det andra bakåt och sträckte armbågen. Gjorde vanliga styrkeryck övriga varv i stället för att stressa upp mig. Nä, hyfsat var fel ord - egentligen var den här delen helt katastrofal när jag tänker efter.

B. AMRAP 12 min

3x60 kg marklyft stående på 5 cm viktplatta, öka 5 kg per varv
5 armhävningar

11 varv: 60--85/90/85X4 Känns bra att öka varje gång här! Räddade kvällens träningspass så jag kom undan loserstämpeln.

C. Sidoplanka 30/30x3 ingen vila mellan sidor.

Så löjligt trött nu. God natt då. 

söndag 9 mars 2014

Medis

Moffade i mig en pizza i går. Lurade mig själv att jag var klok genom att ta glutenfri öl. Förmiddagsträning på pulver, ovan vid det och inte superstark. Samma pass som 20 februari:

A1. Jämna minuter i 10 minuter
: 1 PC, 1 clean, 1 PP, 2 jerk 47,5 kg
A2. Ojämna minuter i 10 minuter: 1 PU

A1 gick ok, lite dålig power i pushpressarna men inga missar. Ett par riktigt pinsamma nedtagningar. Inga pullups utan lite farthjälp. 

B1. Snatch deadlift 50 kg x3x3, paus precis under knä 4 sekunder, rumpan bakåt och lyft upp bröstet.
B2. Dips 3 set om 3 reps


Jorå. Funkade.

C. 3 varv på tid av:

  • 10 sittande handelpress 8 kg m lillfingrar framåt 21X1
  • 5 liggande rodd
  • Hollow handstående m näsa mot vägg 10 sekunder
  • 30 sekunder hollow på golv
Hantelpressarna gick inte bra, jag var tvungen att pausa en gång det sista varvet. Annars ok. Men jag har verkar ha en blind fläck gällande just den här instruktionen eftersom jag återigen glömmer att klocka mig. Ingen paus förutom den med hantlarna då.

Sen flera timmars promenad ute i solen. Precis som i går. Yeah!

fredag 7 mars 2014

Svosch!

Andra bra passet i rad! Woohoo!!

Först fick jag behandling av min högeraxel. Ajajaj vad det gjorde ont.

Ryckträning upp till tvåor på 36 kg. Kändes rätt bra faktiskt. Mycket fokus på att vara snabb från start  och ffa dra upp armbågarna!

Sen 14:1 (och 11:1) = AMRAP 10 minuter av:

  • 30 DU´s
  • 15 power snatch 25 kg

Resultat 4 varv + 30 DU´s och 5 ryck. Otroligt nöjd med mig själv i dag - hade inte tanken eller viljan att lägga ner en enda gång, det var nästan kul under själva wodden. Och OM jag har kollat rätt skulle jag ligga någonstans på plats 650 i min åldersklass (det lät ju inte lika bra som det kändes).

Någonstans i mina gamla blogginlägg finns ett tidigare resultat av detta pass men det lyckas jag inte hitta det!

torsdag 6 mars 2014

Svisch!

Den senaste veckan har jag känt mig i usel form. Säkert av en massa anledningar varav några ganska självklara: det nya jobbet tar fortfarande massor av energi, dålig sömn flera nätter,  ätit fel och för mycket etc.

Så i dag kör jag detta:

10 varv:
60 sek rodd under 1:55
60 sek vila
60 sek löpning 12 km/h
60 sek vila

och blir knappt andfådd! Det kändes som uppvärmning. Sa bara SVISCH så var det klart. Det var så skönt att jag vill köra detta varje dag. 

En pullup och lite tåhävningar

Det känns faktiskt inte så tokigt att jag anmälde mig till Midnattsloppet i går. Tokigt däremot är att det ilar i höger armbåge och axel sen i går. Hoppas det går över snart.

tisdag 4 mars 2014

TuggummiMalle

Seg träning. Hela kroppen kändes som tuggummi och den uppslitna valken i handflatan störde i alla delar. Men jag var där iaf :-)

Samma pass som 16 februari :

A1. Jämna minuter i 10 min
  • 1 pullup
A2. Ojämna minuter i 10 min
  • 5 frontsquats 37,5 kg från 60 cm höjd
FS inga problem - en mkt positiv del var att Sats vid infracity har flera 60-centimeterslådor så det var lätt att rigga den här övningen (äntligen). Men inte en enda pullup! WTF? Tuggummi var det...och ont i handen gjorde det.

B. E2M i 10 minuter
  • Frontrackade stepups 15 cm, håll 2 sek i topp, 20 kg 10/10
  • 5 latsdrag, pronerat grepp, 40 kg
Ok, inte mer.

C. OTM till fail
  • 6 burpees
  • 6 gobletsquats 16 kg
  • 6 svingar 16 kg
Dog innan jag började ungefär. Körde fem varv för att inte helt dumma ut mig.

Man måste gå ner i botten ibland för att ge ordentligt utrymme till framsteg!

söndag 2 mars 2014

Tule m Jempa

I dag tränade jag på Tule med Jenny! David hade gjort ett pass till oss - ingen tävling dock (tack och lov).

Det vi gjorde kan man läsa om i hennes blogg. Eller, nästan i alla fall. Jag är ju mycket sämre på att springa, körde på 11-11,5. Sen kunde jag inte göra TTB när det var halt otejpat räcke så jag körde i ringar i stället. Gick sådär, de hasade ner hela tiden och blev både för sneda och för låga så jag fick justera höjden varje varv. Tror att det var ringarna som slet upp en valk i handen också...annars gick det ok. Fast klockan glömde jag - den tickade på ända ner i omklädningsrummet. Hemskast var den sista 1,5 km på löpbandet.

Kände mig ovanligt tung i dag. Förmodligen för att det var mer löpning och det är sånt jag är sämst på. Så det var säkert ett bra pass tänker jag?