söndag 9 september 2018

Hej då F4L - hej Sats!

När jag har dålig kontinuitet i träningen blir det likadant i bloggandet...varit borta så mycket. Men, för ordningens skull, har tränat detta sedan Midnattsloppet:

Tisdag 21/8 Davidträning, mkt ryckfokus.

Sen åkte jag till Båstad och det blev en hel veckas uppehåll....

Tisdag 28/8 , Davidträning m fortsatt ryckfokus.

Fredag 31/8 Egenträning m ”Ryckpasset”

Sen åkte jag till Göteborg och det blev uppehåll några dagar igen...

Tisdag 4/9 Davidträning, ryckträning från bockar, börjat öva på att ta i med ryggen också. Upp till 35 kg. Roligt!

Torsdag 5/9 Davidträning, äntligen hyfsat tunga frivändningar igen! 55 kg m stöt. Jättekul! Och avslutande mage och armar gav rejäl träningsvärk i mage och triceps.

Så då, efter två pt-pass och inga fler resor/uppehåll planerade började jag ju känna mig på G igen och något mer motiverad :-) den här helgen blev det bättre:

I går, lördag: 6 km på Ågesta 2 min löpning/1 min gång. Asjobbigt, måste ha varit kvavt i luften eller nåt men det var dubbelt så jobbigt som jag väntat mig.

I dag, söndag, gick jag till Sats (!!). Om man inte kör gruppträning finns det ju ingen anledning att betala dyra pengar på ett CF-gym...så jag har sagt upp mig på F4L och är tillbaka på Sats igen, blir jättebra det. Sats Sofo som är närmast är ju riktigt stort och bra, nuförtiden finns det ju till och med 15-kilosstänger! Ännu roligare var att jag tränade med Jempa för första gången på år!! Hon hakade på mitt ”David-pass” så det blev frivändningar, backsquats och lite bulgarian och mage. Allt gick bra. Fuskade bara på vändingarna OTM, det var månader sen och jag mesade och tog tre varannan minut och två varannan minut. Men nöjd ändå med dagens pass. Och så kul att träna tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar