torsdag 9 juli 2015

Skala både wod och tumme


Torsdag, Sundown CF:

Teknikdelen var toes to bar vilket jag var mer än vanligt dålig på i dag....men vi höll på ett tag. Tränade på teknik för att göra rätt i stället för att göra min megagung för att komma upp. Känns vettigare att göra det så att det blir rätt någon gång...

Sen då, på tid:
  • Row 800m
  • 50 Shoulder to Overhead 55 (ca 25 kg)
  • 30 Toe To Bar
  • 10 Handstand Push Ups
Jag var klar tokförst med rodd och även med STOH men sen gick det bakåt som väntat. Körde rodden på 1:57-1:58. Pushpressade tior med kort andhämtning mellan varje. Sen skalade jag TTB så att jag gjorde rätt (?) teknik men upp med knäna utan att nudda stång med tårna. Det var också helt rätt teknik för att skala av skinnet på tummarna. HSPU från låda.

Så. Nu ut och utforska lite. Half Moon Bay bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar