onsdag 22 juli 2015

Hej då Sundown

I söndags gick vi upp på toppen av Mt Tallac i Lake Tahoe - det tog ca tre timmar uppför och två ner. Precis när vi skulle börja gå ner började det regna ganska ordentligt och det höll i sig i någon timme. Kallt! Men otroligt schysst hike! Jag har varit uppför det där berget en gång förut men det var 1994 så minnet är lite suddigt. Effekten av den här gången är att jag har extremt ont i rumpan varje gång jag reser mig.

Passet i dag, sista på Sundown, var bra för att mjuka upp mig lite:

EMOM 8 min:
Udda - 15 hollow rocks
Jämna - 10 ringdips
Körde ringdips med gummiband.

Wod, 3 RFT
  • 10 Overhead Squats 115/75
  • 15 DeadLift 115/75
  • 50 Double Unders
 Eftersom jag nu är totalt orutinerad på OHS skalade jag det till 55 = ca 25 kg. Vilket innebar att marklyften blev löjligt lätta. Men min träningsvärk, orörlighet och orutin gjorde att OHS-en var utmaningen ändå...tiden tror jag var 5:29.

Det var sista passet på ett otroligt schysst ställe. I morgon åker vi vidare för två veckor i San Fransisco. Där verkar dom vara knöliga - har mailat sju ställen i närheten och de tar 25-30 dollar per träning även om du är där i två veckor...känns omotiverat. Får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar