tisdag 5 november 2013

Armbågar

Pt-timme:

1 clean, 1 frontsquat, 2 splitjerks
Upp till 59 kg kanske? Vet inte så noga.
Men avlutade med 4 (tror jag, kanske 5) djupa vändningar + jerks på 55 kg. Började med missar på den vikten, helt usla. Men skärpte mig tack och lov.

Svag i drag i dag så det blev ingen pullup.

Ett pass från Campusroslagen Open:

Amrap 7 minuter av:
12 marklyft
9 hängstryrkefrivändningar
6 pushjerks
(40 kg)

Tre varv + 11 marklyft. Så svårt jag har med nedtagningarna....försöker lära mig att böja armarna, hålla kvar armbågarna i position hela tiden, bara ner med stången till halsen. Men det är av någon anledning sååå svårt. David säger att jag ska sluta att analysera vad han säger så mycket och bara göra det i stället. Armbågar, armbågar, armbågar.....mycket som handlar om dem.

Sen träning på bara push press med mindre vikt, först 25 och sen 35. Lite framsteg.

Har en timme bokad på torsdag också. Kanske får öva mer då?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar