tisdag 13 november 2012

Yes press!

Tisdagstimme med David. Bra timme på flera sätt - dels ett pr och dels är jag fortfarande helt slut. Trodde på vägen hem att jag höll på att bli förkyld men det var bara halsreaktion pga allt flås...

Först! Ett snabbt pr i press! 40 kg! ÄNTLIGEN och på tiden! Det var inte ens i närheten av omöjligt i dag :-)

Sen! Frontsquat upp till 60 kg. Tog den med så dålig teknik att det inte fanns kraft för ett pr-försök här. Nåja.

Marklyft! 90 kg stabilt. Pr-försök på 100. Verkar som att jag har onödigt många av just pr-försök på 100 i kroppen. Men jag tror att det var första gången som jag lyckades rubba stången och få upp den liiiite från marken.

Sist ....Air force wod!
  • 20 thrusters
  • 20 clean high pulls (eg sumo dead lift high pull)
  • 20 push jerks
  • 20 overhead squats
  • 20 front squats
Varje minut, på minuten, gör 4 burpees. Starta med 4 burpees!

30 kg på stången. Tid 17:40. Det måste ju betyda att jag gjorde 68 burpees :-) ser på nätet att tidsgränsen för denna wod är 20 minuter, iaf där jag tittade. Det var ju bra.

Förutom ohs så gick det ok...jag var så trött att mina burpees mer liknade krälningar i slutet...det var en lååång och jobbig wod! Men vad hände med mina ohs? Jag fick till en (1) på 30 kg. Hade ingen kontroll, trött i handlederna, för feg och så vidare....gjorde några försök men skalade sen ner till tom stång = 20 kg. Men jag är hyfsat nöjd ändå. Ska nu lägga in mer ohs i mina uppvärmningar för att ta mig förbi blockeringen.

Jag kommer att sova gott i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar