lördag 10 november 2012

3-3

I dag körde jag och Jenny en pt-timme tillsammans igen. Och återigen hade David lagt upp det som en tävling! Det visade sig vara en bra strategi för oss båda...

  • Moment 1: Inom fem minuter, kom upp i maxvikt i frivändning (fånga i djup knäböj).
Både Jenny och jag hade samma rekord tidigare. Och det har vi fortfarande. MEN - båda höjde det med 3,5 kg från tidigare 52,5 kg! Så skoj! Bara för att vi skulle tävla försvann tvekan i huvudet, det kändes verkligen jättebra att frivända i dag.

Malin: 56 kg
Jenny: 56 kg

  • Moment 2 (start direkt efter moment 1): AMRAP (så många repetitioner som möjligt) under tre minuter av djupa frivändningar på 35 kg. 
Malin: 21
Jenny: 17

  • Moment 3: Inom sju minuter (tror jag att det var) kom upp i maxvikt 3 reps i bänkpress
Malin: 44,5
Jenny: 43,5

  • Moment 4, på tid;
    • 8 over head squats 30 kg
    • 12 toes to bar
    • 16 push jerks 30 kg
    • 20 double unders
    • 24 lateral burpees
    • 20 du
    • 16 pj
    • 12 ttb
    • 8 ohs
Här höll jag på att totalt vika ner mig!! Två av mina värsta, over head squats har jag orutin på och tycker är asläskigt, toes to bar är jag fortfarande rookie på. Det började ok...lyckades ta tre i taget på första ttb-varvet. Push jerks inte särskilt stora problem alls, inte heller rephoppandet. Laterala burpees galet jobbigt men går att kämpa sig i genom. Sista ttb tog tid och jag fick dela upp dem i många omgångar. Sen. Kom det värsta. Sista åtta ohs....var så trött i underarmarna och kunde inte fokusera på styrka och teknik när jag var trött och rädd för stången. Så jag började med att tappa den rakt i huvudet. Aj. Det tog sååå lång tid att ta mig igenom detta och jag var på väg att lägga ner flera gånger ska jag säga. Men jag avslutade.

Jenny: 11:33
Malin: 20:? (minns inte sekunderna...)

Resultat: 3-3. Bra kämpat Jenny! Tack David för att du inte låter mig ge upp...

Tar med mig i dag ett: Rekord i clean.
Tar med mig i dag två: Avslutade den sista delen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar