onsdag 21 november 2012

Christine

PT-timme i går kväll;

Overhead squats, upp till tvåor på 40 kg. Det skulle egentligen varit treor men båda försöken på 40 kg tappade jag stången i botten på squaten (bra rim!). Dålig kombination att vara stel i både vristerna och bröstryggen...känns som att jag gör framsteg här iaf, det var tyngre än på länge och hyfsat oläskigt.

Varvade dem med tvåor av assisterade pullups.

Ryck, upp till 35 kg. "Stå på stället, först en high pull, sen ett ryck - landa i en knäböj". Visserligen inte någon sittböj direkt men jag är nöjd. Blev uppmanad att stå kvar nere i böjen med utlåsta armar innan jag gick upp igen. David tyckte att uttrycket "nere" i böjen var extra kul iom mitt allt annat än djupa djup MEN jag lyckades ändå landa stabilt i en halvböj.

Christine;

3 varv på tid av;
  • 500 m rodd
  • 12 marklyft 70 kg
  • 21 boxhopp 50 cm
Tid 14:01

Konstigt med en wod där rodden var det lättaste...det var iofs i 2:10-tempo. Det som var definitivt tyngst var marklyften som delades upp 7/5 varje varv. Det som var svårast var boxhoppen när benen var som spagetti. Tog alla boxhopp med nedkliv vilket förklarar tiden.

I morgon ska jag operera ett öga så då blir det nog ingen träning. Planerar lite löpning i kväll som kompensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar