torsdag 15 november 2012

Vanligt pass

Oj, så länge sen jag körde ett "vanligt" pass själv på gymet - får gå tillbaka ända till 25 oktober för att hitta rätt (är det egentligen ett vanligt pass när det verkar vanligare att man gör något annat förresten?), det var också senast jag körde passet för i dag :

A. 2 PC varannan minut, börja på 40kg och höj 2,5kg varannan minut.
Men så bra jag är på att inbilla min kropp att jag inte är så stark som jag är här...faktum är att jag bara kom upp i 52,5 kg i dag. 55 blev bara high pulls...vet ju rent intellektuellt att jag kan mer!!! Pucko.

B. Marklyft 77,5kgx3 82,5kgx2 87,5kgx1 82,5kgx3 87,5kgx2 92,5kgx1 Vila 2min mellan varje. Höj alla lyft 2,5kg mellan varje träning.
Det var tungt...tycker att ryggen tappade lite i det tyngsta lyftet. Men det gick ju. Dåså. Försöker räkna ut när jag tar 100. Måste väl bli.....nästnästnästa gången jag kör det här passet :-)

C1. Dips 3,3,3+(excentriskt om så krävs)
C2. Liggande rodd/ringrodd. 8,8,8+

D.Tabatarodd
Håll under 1:50 min alla intervaller, sänk 1 sek tempo per gång.
Huh! Hur kan det som känns sååå lätt första varvet vara så omöjligt i slutet? Klarade inte alls att hålla 1:50-gränsen alla åtta. Men är glad att jag kört lite tabatarodd, jag behöver utsätta mig för sånt...

Tycker att det är svårare att få till en bra träning när det blir sent på kvällen, i dag kom jag inte till gymet förräns halv åtta. Positivt med det var att det var nästan tomt. Positivt nummer två var att de har fått till det mesta av golvet nu på Sats Liljeholmen så nu kan man träna som vanligt där igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar