söndag 18 november 2012

Bra träningshelg

I går tog jag en runda i löparspåret = 5 km vid Hellasgården. Backarna där gör att det nästan är som intervallträning...det var tokjobbigt och/men kändes bra och kul.

I dag vanlig träning, 18 oktober, alltså en hel månad, sen jag körde detta pass;

A.På minuten i 10min 2 Snatch(PS, sitt i en halvböj under stången) 30 kg.
Ganska nöjd. Inga problem att rycka upp dem. Men har verkligen en motorisk spärr som stannar böjen för tidigt. På ett intellektuellt plan ser jag fram emot att träna mer ohs och ryck så att jag blir mindre mesig på att knäböja med vikter över huvudet. Rent känslomässigt vill jag slippa :-)

B1.RROM HSPU 5x3
B2.Korta PU i toppläget 5x3
Nöjd med handstående. Bara ett par missar i uppsparken, det är där jag brukar fallera annars. Tycker också att "armhävningarna" gick lite djupare än bara ett litet knix i armbågen. Jag var dock hemskt svag i pullups-övningen. Många pauser blev det.

C1.Sittande hantelpress 12kgx5,5+
C2.Excentriska PU med tummar mot varandra 3x2
Hantelpress, glömde mig och gjorde 6 st båda varven. Pullupsen på detta sätt känns jättekonstigt, det sticker liksom i underarmarna hela vägen ner. Kanske är det några muskler där som jag aldrig pratat med förut?

D.4 varv på tid av:

  • 10 boxhopp 60cm nedkliv
  • 15 svingar 20kg
  • 20 utfallsteg med 20kg viktskiva på raka armar ovanför huvudet.
Vila 1min mellan varje varv.
Tider: 2:25/2:27/2:31/2:31. Jämnare tider, förra gången gick det från 2:22 till 2:56.

Nu blir det vila till på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar