Jag som skulle vila hela helgen kunde inte hålla mig...är på ett landställe utanför Åkersberga och hittade ett fint spår i närheten så det blev en lätt jogg på 5,5 km i dag.
Kändes perfekt :-)
söndag 8 juli 2012
fredag 6 juli 2012
Bra energidränage
Jag var tvungen att avboka gårdagens pt-timme och tog i stället en paus från jobbet i dag genom ett förmiddagspass!
"Sista passet innan semestern blir tufft" säger David. Han hade rätt.
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps av:
Ojojoj vilken dålig start jag fick. Ägnade en massa energi åt panikkänslor och att "det här är för mycket/tungt-känslor". Men det var framför allt på 10-varvet tror jag, sen lyckades jag fokusera ganska bra. Mycket nöjd just nu, helt dränerad i kroppen fortfarande.
Började nytt jobb i måndags så huvudet är också helt dränerat. Nu börjar fyra veckors semester! Firar med lite vin :-) får se hur mycket träning jag kan få in men oavsett blir det en del löppass. Vi får se...
- Pressar
- Frivändning med stöt
"Sista passet innan semestern blir tufft" säger David. Han hade rätt.
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps av:
- Marklyft 75 kg
- Frontsquats 40 kg
- Armhävningar
Ojojoj vilken dålig start jag fick. Ägnade en massa energi åt panikkänslor och att "det här är för mycket/tungt-känslor". Men det var framför allt på 10-varvet tror jag, sen lyckades jag fokusera ganska bra. Mycket nöjd just nu, helt dränerad i kroppen fortfarande.
Började nytt jobb i måndags så huvudet är också helt dränerat. Nu börjar fyra veckors semester! Firar med lite vin :-) får se hur mycket träning jag kan få in men oavsett blir det en del löppass. Vi får se...
tisdag 3 juli 2012
Olika typer av fokus
I dag återbesök för hornhinneinflammationen - den var inte läkt ännu så det här med linser kan jag tydligen glömma ett tag. Fick också pupillförstorande droppar som gjorde att jag såg dåligt och inte kunde fokusera blicken på till exempel datorskärmar. Plus att jag blev snurrig men det gick över till kvällens pass så det kunde jag fokusera på - och resultatet kan i stort jämföras med förra söndagen;
A. OTM (på minuten) i 10 minuter 3 djupa clean 40 kg.
Gillar dessa tiominutersupplägg. Jobbiga och roliga.
B. Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 1min
Lättare än sist. Tror att det blev ca 35 sekunder per varv.
C.3min AMRAPx3
Resultat: 3 varv minus 7 boxhopp/3 varv/3 varv. Dumt nog var 12-kiloshantlarna upptagna, jag skulle ha ökat här. Men jag fick till totalt sex boxhopp fler än senaste gången :-)
Värst i dag: de hittade grå starr i mitt öga (!) så jag måste operera in en ny lins i höst.
Bäst i dag: operationen kommer att leda till att jag sen får mycket bättre syn.
Hej då!
A. OTM (på minuten) i 10 minuter 3 djupa clean 40 kg.
Gillar dessa tiominutersupplägg. Jobbiga och roliga.
B. Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 1min
Lättare än sist. Tror att det blev ca 35 sekunder per varv.
C.3min AMRAPx3
- 4 hantelpress 10kgx2
- 6 marklyft 60kg
- 8 Boxhopp 60cm nedkliv
Resultat: 3 varv minus 7 boxhopp/3 varv/3 varv. Dumt nog var 12-kiloshantlarna upptagna, jag skulle ha ökat här. Men jag fick till totalt sex boxhopp fler än senaste gången :-)
Värst i dag: de hittade grå starr i mitt öga (!) så jag måste operera in en ny lins i höst.
Bäst i dag: operationen kommer att leda till att jag sen får mycket bättre syn.
Hej då!
söndag 1 juli 2012
Springer ännu mer
I dag sprang jag längs Årstaviken fram och tillbaka, totalt lite drygt 6 km.
Fick lite coaching i löpsteget i dag också. Löpsteget fick nog rätt godkänt när jag slutade veva med armarna åt sidorna utan rakt fram. Då så.
Försöker börja lära känna och använda min pulsklocka till annat än att bara ta tid så i dag körde jag med pulsband. Men eftersom jag tydligen inte fattar hur jag sparar informationen ännu kommer jag bara ihåg att jag hade en maxpuls på 165 och att jag sprang i ungefär 36 minuter...
Förutom träningsvärk i lår och rumpa från i går känns det riktigt bra i kroppen!
Fick lite coaching i löpsteget i dag också. Löpsteget fick nog rätt godkänt när jag slutade veva med armarna åt sidorna utan rakt fram. Då så.
Försöker börja lära känna och använda min pulsklocka till annat än att bara ta tid så i dag körde jag med pulsband. Men eftersom jag tydligen inte fattar hur jag sparar informationen ännu kommer jag bara ihåg att jag hade en maxpuls på 165 och att jag sprang i ungefär 36 minuter...
Förutom träningsvärk i lår och rumpa från i går känns det riktigt bra i kroppen!
lördag 30 juni 2012
Åt rätt håll
Lite omgjort pass för att spara tummen ett tag = undviker ryck en tid nu. Annars kan dagens pass i det mesta jämföras med förra torsdagens:
A. 1 PC++2 jerks vila 2min mellan varje 50kg och uppåt.
Glömde fråga vad "och uppåt" i den här instruktionen betydde. Värmde upp med 1x30/35/40 och 45kg och sen 3x50 kg. Fick riktigt huvudsnurr i varje vändning och var tvungen att vänta några sekunder innan jag kunde jerka. Största anledningen gårdagens drinkar kanske? Slarvar med nedtagningen vilket känns i vänstertummen. Skärp mig. Men nöjd med att jag släpper taget i frivändningarna så att stången rackas som den ska.
B. OTM i 10min 5 explosiva backsquat 47,5kg
Höjning med 2,5 kg sen sist. Det här är ju kul på riktigt nuförtiden! Med lyftarskor kan jag ta i på rätt sätt liksom. Lyftarskorna och att jag fattat att jag måste spänna upp ryggen...
C. PU-hold 5s hakhöjd+5s munhöjd+5s pannhöjdx3
Orkar inte riktigt fullt ut sista varvet ännu.
D. AMRAP 8 min
I morgon ska jag springa.
A. 1 PC++2 jerks vila 2min mellan varje 50kg och uppåt.
Glömde fråga vad "och uppåt" i den här instruktionen betydde. Värmde upp med 1x30/35/40 och 45kg och sen 3x50 kg. Fick riktigt huvudsnurr i varje vändning och var tvungen att vänta några sekunder innan jag kunde jerka. Största anledningen gårdagens drinkar kanske? Slarvar med nedtagningen vilket känns i vänstertummen. Skärp mig. Men nöjd med att jag släpper taget i frivändningarna så att stången rackas som den ska.
B. OTM i 10min 5 explosiva backsquat 47,5kg
Höjning med 2,5 kg sen sist. Det här är ju kul på riktigt nuförtiden! Med lyftarskor kan jag ta i på rätt sätt liksom. Lyftarskorna och att jag fattat att jag måste spänna upp ryggen...
C. PU-hold 5s hakhöjd+5s munhöjd+5s pannhöjdx3
Orkar inte riktigt fullt ut sista varvet ännu.
D. AMRAP 8 min
- 5 armhävningar
- 7 burpees utan armhävning
- 9 svingar 16kg
I morgon ska jag springa.
torsdag 28 juni 2012
Ett gäng vändningar
En timme med David på min nya torsdagstid.
Försök med over head squat men tumj-veln vill inte. Fick ganska ont trots handledsskydd. Så vi bytte till att värma upp med lite power clean/clean/jerk-serier. Sen träning:
Min teknik kändes usel, trodde faktiskt att det skulle vara en ännu sämre tid - 22 sekunder längre än när jag körde detta i december men jag minns inte alls att det var så här tungt då. Det var som att jag inte kunde stöta, en hel massa efterpressar blev det i stället.
Ja, det blev en hel del frivänt i dag!
Försök med over head squat men tumj-veln vill inte. Fick ganska ont trots handledsskydd. Så vi bytte till att värma upp med lite power clean/clean/jerk-serier. Sen träning:
- Clean & jerk upp till 52,5 kg.
- Marklyft 40kgx3, 60kgx3, 80kgx1x1, 90kgx1, 100kg miss
- Grace: 30 Clean&Jerks 40 kg på tid (frivändningar med stöt)
Min teknik kändes usel, trodde faktiskt att det skulle vara en ännu sämre tid - 22 sekunder längre än när jag körde detta i december men jag minns inte alls att det var så här tungt då. Det var som att jag inte kunde stöta, en hel massa efterpressar blev det i stället.
Ja, det blev en hel del frivänt i dag!
onsdag 27 juni 2012
Springer lite mer
Alltid är det något? "Något" just nu är att jag har fått hornhinneinflammation på vänster öga, i går skavde och rann ögat så planerad träning fick vänta. I dag bättre och inte alls lika svullet.
Här följer en fullständig beskrivning av dagens pass, sammanfattad i en (1) punkt;
Hoppas ögat blir bra snabbt så jag kan börja använda linser igen. Glasögon och träning är inte min favoritkombo.
Här följer en fullständig beskrivning av dagens pass, sammanfattad i en (1) punkt;
- 4x3 min löpning 3min vila(gång), vila 6min mellan varv 3 och 4
Hoppas ögat blir bra snabbt så jag kan börja använda linser igen. Glasögon och träning är inte min favoritkombo.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)