söndag 12 maj 2019

Ostarka söndagar

Här hemma är alla förkylda. I går kände jag mig på vippen att bli sjuk igen så jag höll mig lugn och struntade i att springa.

Jag känner mig typ aldrig stark på söndagar. Förmodligen pga att det i princip alltid är lördagsmiddagar med vin...i går både vin, öl och dessertvin. Är jag förvånad att jag inte är som starkast då? Nej. Det märks mest på frivändningarna, annars var det ändå ett rätt bra pass i dag.

A: E2M 10 min
3 clean 50 kg
3 armhävningar från låg kant, ut med armbågarna, blicken framåt

Missade iaf inga men långt ifrån alla kändes självklara. 

B: E3M 15 min
4 pullups
4 smala OHS 30 kg, håll upp brösten, fortsätt ner på hälarna
4 tng push press, ta smalt grepp på nacken, börja uppifrån

Lila band. Fick hjärnsläpp och gjorde bara fyra varv vilket jag kommer på nu först efteråt. Mkt irriterande. Jag som var rätt nöjd med denna del, inte konstigt.


C: E3 M 12 min
10/10 kosack squat 15 kg, en sida i taget
10/10 hantellyft i sidoplanka, 2 kg
5 ball slams 15 kg

Fixar inte kosackerna som det står, körde vanliga utan vikt. Måste ta hjälp av dig David annars kommer jag aldrig att prova ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar